"Dítě v šesti letech ještě není dostatečně připraveno psychicky i fyzicky na základní školu," myslí si Chládek. Argumentuje mimo jiné vysokým počtem odkladů školní docházky. Starší děti by podle Chládka výuku zvládaly mnohem lépe a bez stresu. Chládek očekává, že nápad podpoří strany napříč politickým spektrem i odborníci.
Navrhované změny by si vyžádaly výrazné zvýšení kapacit mateřských škol, zvlášť pokud by prošel povinný poslední ročník školky, jak Chládek navrhuje. Už nyní jsou přitom mateřské školy přeplněné. Chládek, který je zároveň náměstkem hejtmana Středočeského kraje, už spočítal, že jen v jeho kraji by toto navýšení vyšlo na miliardu korun. Potřebné peníze by podle něj bylo možné získat z evropských fondů, které prý ministerstvo školství nyní nečerpá efektivně.
Rozvíjení manuální zručnosti už od první třídy
Prvňáčky by pak ve škole čekaly základy pracovního a technického vyučování, tedy třeba dílny nebo pozemky. Inspiraci čerpal Chládek ve Finsku, kde jsou prý školáci vedeni k manuální zručnosti už od útlého věku. Tyto předměty dosud české školy nabízejí až od vyšších ročníků. Senátor se také vyslovil proti rušení praktických škol, kde se vzdělávají děti s lehkým mentálním postižením a které jsou kritizovány pro nadměrný počet romských dětí. Ministerstvo nechce tyto školy rušit, zavedlo ale některá opatření, aby víc dětí z problémového prostředí chodilo do běžných škol.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem




