Dle jeho názoru se v posledních letech v České republice téměř nestavěly žádné silnice a to chce prý změnit. Byl prý obměněn management Ředitelství silnic a dálnic, který konečně bude dle Ťoka vytvářet nové silniční projekty, jež budou realizovány.
Hlavní změnou by podle něj mělo být umožnění výstavby a opravy silnic a dálnic i přes víkendy, a tam, kde to bude mít smysl, i 24 hodin denně. Na frekventovaných silnicích a dálnicích by se mělo stavět v noci tak jako například v Německu či Rakousku, aby se neomezoval provoz během dne.
Podle jeho názoru bude vyšší cena výstavby v pořádku, jelikož pracovníci budou pracovat v noci a o víkendy za vyšší sazby. Ovšem je to prý v porovnání se ztrátou času lidí na ucpaných a omezených dálnicích a silnicích mnohokrát méně nevýhodné.
Dan Ťok v pořadu prohlásil, že je rozdíl mezi ředitelem stavební firmy a ministrem dopravy. Když prý byl ve firmě, stačilo jeho rozhodnutí a práce se provedla. Jako ministr dopravy však sice rozhodnout musí také, ale následuje schvalovací procedura, jelikož se jedná o stát a musí se tak také jednat.
Redaktorka pořadu se dotázala ministra dopravy, co si myslí o tunelu Blanka v souvislosti s opětovným odložením otevření z důvodu špatné kabeláže. Ten řekl, že doufá v brzké vyřešení problému, ale udivuje se, že se problém neřešil již dříve. "Rok a půl se ví o problémech s kabely, ale nikdo to neřešil,“ prohlásil v pořadu Dan Ťok.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ste