Borovka hned v úvodu jasně řekl, že zhotovené mosty byly při předání v pořádku. „Ale pokud někdo dostane varování, jak má s mosty zacházet a tato varování ignoruje, tak se pak tyto velmi rychle opotřebují,“ poznamenal generální ředitel. Opravy mostů teď z tohoto hlediska tedy leží na ŘSD.
Jen za právníky stát zaplatil 185 milionů korun
Ředitelství silnic a dálnic prý navíc společnost tlačilo k tomu, aby uznala chyby bez toto, aby byla puštěna zpět na stavbu. Spory o vpuštění na stavbu rozhodl až soud, jenž se prý přiklonil na stranu společnosti Eurovia CS. Vleklost tohoto sporu ale vedla k tomu, že se vše velmi protahuje, poškození se mohlo za tu dobu i zvětšit.
Opravy by podle Borovky mohly stát 20 milionů korun, přičemž se mosty budou muset uzavřít alespoň na dva měsíce, aby bylo možné odstranit problematický tzv. studený odval.
Český stát jen soudní spory s Eurovií prozatím stály asi 185 milionů korun, přičemž ŘSD dodává, že čtyři spory již vyhrálo. Borovka to ale viděl poněkud jinak. „Soud nás neodsoudil, řekl jen, že firma udělala chybu, toliko v právním postupu. Společnost Eurovia CS spor zatím stál asi 25 milionů korun. Spor byl zablokován v roce 2012 tím, že ŘSD řeklo - uznejte vady a pak můžete jít opravovat. My jsme jednali se sedmi řediteli ŘSD,“ prozradil host pořadu.
Rekonstrukce D1
V závěru svého vystoupení hovořil generální ředitel společnosti Eurovia CS o rekonstrukci nejdůležitější české dálnice. Vysvětlil mimo jiné, co to znamená, když se na dálnici pracuje v noci.
„Práce v noci znamená osvětlit to pracoviště podle pravidel o bezpečnosti práce, ale pak nás upozorňuje policie, že oslňujeme řidiče v opačném směru,“ podotkl k problému Borovka. Práce na dálnici v okolních obcích navíc naruší noční klid. Požadavek práce sedm dní v týdnu ale v zásadě podporuje.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp