Koho byste si přáli jako „novou krev“ v Poslanecké sněmovně?Anketa
Genderová ideologie podle žurnalistek ničí v USA už i výuku medicíny, a tím vlastně škodí i jejím budoucím pacientům. Hned v úvodu Weissová popisuje případ, kdy se vyučující na špičkové kalifornské univerzitě omlouval studentům za to, že během výkladu použil termín „těhotná žena“. Podle nahrávky, kterou pořídila jedna ze studentek, vyplývá, že vyučující se kál velice důkladně: „Řekl jsem, ‚když je žena těhotná‘, což naznačuje, že otěhotnět mohou pouze ženy, a já se vám všem co nejupřímněji omlouvám,“ prohlásil prý zcela vážně.
Přednášející se podle studentky Lauren, která musela zůstat v anonymitě a jejíž jméno bylo v textu změněno, dříve museli omlouvat za to, že použili slova jako „muž“ a „žena“. Na přednášce o zdraví transsexuálů měl zase jeden z instruktorů doslova prohlásit: „Biologické pohlaví, sexuální orientace a gender jsou konstrukty. Jsou to všechno konstrukty, které jsme si vytvořili.“
Myšlenka, že biologické pohlaví je jen sociální konstrukt, může být dle Weissové zajímavou diskusní látkou třeba v hodinách antropologie. „Ale v medicíně na fyzické realitě pohlaví skutečně záleží, zčásti proto, že odmítnutí biologické reality může mít zničující dopady na léčbu pacientů,“ píše dále novinářka.
Profesoři, kteří se nevyjadřují v souladu s ideologií, to mají na některých amerických školách, zdá se, skutečně těžké. Kalifornská lékařská škola, kde Lauren studuje, prý například provozuje on-line fórum, na němž studenti opravují své profesory za to, že používají výrazy jako „muž“ a „žena“ nebo „kojit z prsa“ namísto „dávat napít z hrudi“. Studenti mohou své stížnosti podávat i v reálném čase během přednášek.
Američtí studenti prý také neváhají sepisovat petice, které mají ty nevhodné vyučující pojmenovat a zostudit. Jedna z petic údajně vznikla po přednášce o chromozomálních poruchách, v níž profesor použil zájmena jako „ona“ a „její“ anebo výrazy jako „otec“ a „syn“, což jsou podle studentů tzv. „cisnormativní“ výrazy. Po přednesení petice poslala dotčená vyučující třídě e-mail, v němž uvedla, že se sice před přednáškou poradila s členem školního výboru pro LGBTQ, ale že se omlouvá za použití takového „binárního“ jazyka. Další petice dorazila poté, co vedoucí kurzu hovořila o „muži měnícím se v ženu“, čímž podle studentů nesprávně předpokládala, že trans žena není vždy ženou.
Podle novinářek má pak tento jev, kdy studenti v podstatě dohlížejí na učitele, své následky. Vyučující si údajně postupně sami začnou dávat pozor na to, co říkají, a začnou sami sebe cenzurovat.
Mladí budoucí lékaři se prý rovněž učí, aby při setkání s pacienty uváděli svá preferovaná zájmena a na oplátku se ptali na zájmena pacientů. „Všechno se točilo okolo zájmen,“ vypráví studentka. Sama s tím nesouhlasila, protože si myslela, že většina pacientů bude zmatená nebo uražená, když se jich lékař zeptá, jaká jsou jejich zájmena, ale nikdy to neřekla – přinejmenším ne na veřejnosti. „Nebylo možné se ohradit, aniž bych se obávala, že budu vyloučená,“ dodala.
Tato přecitlivělost podle ní navíc podkopává lékařské vzdělání. A mnozí z těchto studentů si zřejmě neuvědomují, že jejich vzdělání je ovlivňováno ideologií.
autor: AZy