Sabina Slonková na serveru Neovlivmí.cz napsala, že policisté nepochybují o tom, že inzerci spojenou s firmou Čapí hnízdo, která je momentálně odložena ve svěřeneckém fondu premiéra Andreje Babiše (ANO), provázely daňové úniky.
„Nebýt příjmů z inzerce, premiérova farma Čapí hnízdo by prvních pět let své existence, kdy formálně stála mimo holding Agrofert, nepřežila. A ani by nedokázala splácet stamilionový úvěr, který jí na výstavbu poskytla banka HSBC. Prakticky všechnu reklamu si na nově vybudované farmě podle vyšetřování Evropského úřadu pro boj proti podvodům OLAF a dvou znaleckých posudků, s nimiž pracovala policie, zadávaly firmy z holdingu Agrofert. V roce 2010 tvořil příjem z reklam 91 % všech výnosů farmy, o rok později to bylo 81 %, v roce 2012 pak 88,2 % a v roce 2013 to bylo 71 %. Celkem šlo i s rokem 2009 o téměř 300 milionů korun. Jen pro srovnání: Celá volební kampaň hnutí ANO před parlamentními volbami v roce 2017 stála 84,5 milionu,“ napsala Slonková.
Otázkou však je, zda reklamy, které i Agrofert na Čapím hnízdě platil, opravdu proběhly, nebo šlo jen o fiktivní zakázky, skrze které si firmy z holdingu Agrofert fakticky snižovaly daně, protože si reklamy uváděly do nákladů, které si mohly odečíst. Úředník obeznámený s vyšetřováním serveru sdělil, že policisté jsou přesvědčeni, že k daňovým únikům opravdu docházelo. Mluvčí městského státního zastupitelství Aleš Cimbala však odmítl tyto informace jakkoli komentovat s tím, že jde o živou kauzu, jejíž vyšetřování stále probíhá.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp