Pravicoví poslanci naopak neprosadili možnost domácího vzdělávání starších žáků, přestože to doporučoval také sněmovní školský výbor. Vládní koalice, která má v dolní komoře většinu, se na tom ale podle předsedy poslanců KDU-ČSL Jiřího Miholy neshodla a řešit by to měla až další novela.
Nynější novela, kterou dostane k projednání Senát, mění přístup k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro jejich integraci do hlavního vzdělávacího proudu se stanou základem podpůrná opatření, která žáci potřebují - například tlumočníky pro sluchově postižené. Tato opatření ocenili i kritici sporného ustanovení o diagnostice, podle něhož se původně mělo vycházet z "hodnocení rozumových a adaptivních schopností dítěte nebo žáka v souvislostech jeho vývoje a jeho sociálního a kulturního prostředí".

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: bra, čtk