Kdo může za tragické následky metanolové aféry? Podle Juračka jednoznačně stát, který selhal. „Je to vina státu jako celku,“ označil viníka s tím, že kauza nemusela mít takové katastrofické následky. „Celníci můžou za nedostatečnou kontrolu výrobní části, stejně tak jako hygiena a inspekce nedostatečně dohledávali původ lihovin,“ míní.
Kritice neušli z jeho strany ani samotní politici. „Páni ministři naslibovali, jak budou rychle reagovat. Oni sice reagují, ale jaksi skrytě,“ povzdechl si Juračka. „Kauza není úplně zažehnána a poučení z ní by mělo být zcela jednoznačné.“ Připustil však s úsměvem, že po bitvě je každý generál.
Nyní se však už podle něj zákazníci, kteří v současnosti jdou do obchodů s cílem nakoupit si nějakou tu lahev, nemají čeho být. „Prodávaný alkohol je z 99,9 procent bezpečný, protože je pečlivě evidovaný a sledovaný,“ uvedl.
Nejsme popelnicí Evropské unie...
Některé hlasy přirovnávají stav regálů s potravinami v českých obchodech k popelnici Evropské unie. Juračka však s tímto názorem zcela nesouhlasí, on sám prý zná plno výrobců, kteří produkují pouze kvalitní zboží. Nicméně připustil, že se nabízí i levnější zboží, které je méně kvalitní. „Ale stále zdravotně nezávadné,“ zdůraznil.
Ohradil se i proti tvrzení, že potraviny jsou u nás dražší než v Německu. Až na výjimky je tomu podle Juračky přesně naopak. „Cenové relace jsou u nás ve skutečnosti levnější. Německo ale nabízí obrovský trh s potravinami, v němž si každý lépe vybere svůj ideální výrobek. A právě z toho pramení pocit, že je u nich levněji,“ vysvětlil.
...ale stává se, že nové potraviny jsou vyrobeny z potravin starých
Přiznal, že ví o tom, že se občas praktikuje praxe výroby nových potravin za použití starých a zkažených. "Je to svinstvo, takového výrobce bych hned zavřel," rozčílil se. Naštěstí se podle něj jedná o jev zcela ojedinělý.
„Prodavačka v obchodě by měla nabídnout úsměv i radu,“ podotkl s tím, že každý by si měl vybrat svůj obchod, který bude splňovat jeho požadavky. Bohužel jsou ale prý Češi národem, který příliš věří reklamám a nakupuje méně kvalitní věci jen proto, že mají podařenou reklamu. Příkladem zcela jasně klamavé reklamy je podle něj akce potravního řetězce Billa, který nabízí za sběr samolepek z nákupů odměny v podobě plyšáků. Ti však nejsou k dostání. Zákazníci by tak podle něj měli podat stížnost.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem