Středočeský politik: ANO odmítá tento vystrašený rozpočet a rušení lokálních spojů

14.09.2021 14:00 | Ze sítí

Předseda hnutí ANO ve Středočeském kraji ANO Martin Herman vyjádřil za celý zastupitelský klub nesouhlas s rušením lokálních spojů v Středočeském kraji v situaci, kdy je silniční doprava neustále přetěžována. „Na jedné straně chce kraj pumpovat peníze do trolejbusové dopravy, jejíž návratnost není zcela jasně prokázána, na druhé straně ruší lokální spoje na tratích, do jejíž rekonstrukcí byly investovány stovky milionů korun. Stále také trvají naše výhrady k „Vystrašenému rozpočtu“, který zbytečně brzdí rozvoj kraje,“ uvedl Herman na svém profilu na PL.

Středočeský politik: ANO odmítá tento vystrašený rozpočet a rušení lokálních spojů
Foto: Archiv Martina Hermana
Popisek: Martin Herman

Na pondělním zastupitelstvu středočeského kraje se Klub zastupitelů zvolených za ANO jasně vymezí proti rušení lokálních železničních spojů. „To, že šlo o rozhodnutí Rady Středočeského kraje, vnímáme jako snahu stávající koalice vyhnout se v době, kdy vrcholí předvolební kampaň, veřejnému projednání takto třaskavého tématu na zastupitelstvu,“ uvedl Herman s tím, že zastupitelé za hnutí ANO požadují, aby tento bod byl zařazen na nejbližším jednání zastupitelstva.

„Stávající středočeská koalice si podle nás vůbec neuvědomuje dopady těchto svých rozhodnutí na dotčené regiony, natož aby přesně věděla, kolik tímto krokem uspoří. Vedení Středočeského kraje by se mělo přestat chovat jako bankovní dům a hledět na to, čím a kolik uspoří, ale mělo by si konečně uvědomit svoji úlohu a povinnosti vůči všem obyvatelům Středočeského kraje. Do tratí, na kterých se uvedené lokální spoje ruší, se totiž investovaly stovky milionů a jsou v dobrém stavu. Měly by šetřit přetížené krajské silnice, ale vedení kraje je zřejmě jiného názoru a tratě chce rušit,“ zlobí s Herman.

To ale není jediný problém, Herman vyjádřil za středočeské ANO i nesouhlas s tím, jak byl původně připraven rozpočet na letošní rok. „Ten byl stále obhajován s odkazem na odpovědnost a zdrženlivost, čímž vedení jasně prokázalo, že nebylo a není schopné reálně uvažovat v budoucím čase. Už tehdy jsme upozorňovali, že se jedná o tzv. "Vystrašený rozpočet", což se v průběhu roku potvrzovalo,“ uvedl.

Anketa

Věříte průzkumu STEM, že ANO získá ve volbách 32,4 %?

hlasovalo: 61301 lidí

Nyní se prý ukazuje, že nás pravděpodobně čeká rekordní rok v daňových příjmech. „A to ve výši 10,7 miliardy korun, rozpočet Středočeského kraje však začínal na 8,6 miliardách; tedy o 25 procent níže,“ říká.

A negativa se dnes už podle něj projevují. „Především se zbytečně odkládají potřebné investice. Například opravy silnic po letošní zimě stále nejsou ve srovnatelném rozsahu, jak jsme v letech 2017–2020 realizovali. A právě zářijové zastupitelstvo pravidelně doplňovalo prostředky na údržbu silnic, protože později to už nemá smysl. A je kde brát! Navrhneme proto navýšení prostředků na opravy silnic ve výši 300 miliard korun, tedy třikrát více než je návrh současné koalice. Pokud totiž opravy nebudou před zimou provedené, na jaře nás čekají v mnohem větším rozsahu. A bude to stát miliony navíc,“ varuje politik ANO.

Dalším příkladem podle něj přezíravého přístupu vedení Středočeského kraje je rozhodnutí o vybudování trolejbusových tratí. „Nechme stranou ekonomickou výhodnost, která není dosud jasně prokázána. Zarážející ale je, že tyto kroky nebyly konzultovány s dotčenými obcemi. Jejich starostům a obyvatelům nebyl ani vysvětlen případný přínos, či dopad na situaci v jejich obci. Ti pak pochopitelně nevidí jinou možnost než protestovat, sepisovat petice a podobně. Kroky, které současné vedení podniká v oblasti dopravy, považujeme i z tohoto důvodu za zcela nekoncepční a postrádající jakoukoli vizi rozvoje regionů vzdálenějších od Prahy,“ uzavřel svojí kritiku za středočeské ANO Martin Herman.

 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Barbora Richterová

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Topkař z Liberecka o Green Dealu i euru. EU je naše jistota, jediná cesta jak obstát

20:20 Topkař z Liberecka o Green Dealu i euru. EU je naše jistota, jediná cesta jak obstát

Mnohé země předkládají své ambiciózní plány na omezení emisních zátěží, ale tyto plány se vůbec nepo…