„Ačkoliv je tento odborný posudek hotový již od roku 2009, společnost Eurovia jej nikdy ŘSD oficiální cestou neposkytla. To považuji za vážné porušení zákona, smlouvy a poškození investora,“ řekl Novinkám.cz šéf ŘSD René Poruba.
„Eurovia na jedné straně nyní veřejně tvrdí, že zvlnění nezpůsobila ocelárenská struska, ale na druhé straně se právě kvůli nasypané ocelárenské strusce do zvlněné dálnice soudí se svým dodavatelem tohoto materiálu o více než 30 miliónů,“ dodal Poruba.
Objemová nestálost
Ředitelství silnic a dálnic se s posudkem seznámilo až díky soudnímu spisu. Je zde uvedeno, že struska způsobuje objemovou nestálost a doporučuje „objemově nestálé materiály odstranit a nahradit vhodným štěrkovitým kamenivem.“ Eurovia se nyní soudí s dodavatelem ocelárenské strusky.
Eurovia výsledky průzkumu zveřejnila na konci listopadu a připouští za poruchy může nevhodný materiál. Mluvčí společnosti Petra Kučerová ale tvrdí, že strusku použila na základě příkazu ŘSD.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: aš