Projekt, který má stát 582 miliard korun, dlouhodobě podporuje prezident Miloš Zeman, proti jsou naopak ekologové.
Ministr dnes upozornil na to, že projekt je zatím ve fázi průzkumu jeho možných dopadů. „Studie řekla, že je to realistický projekt, má smysl se jím zabývat, ale že bychom v tuhle chvíli rozhodli, že se bude stavět, tak v takové situaci rozhodně nejsme,“ dodal.
Propojení tří řek by bylo podle studie ekonomicky efektivní. Koridor není možné posuzovat pouze z dopravního hlediska, ale má i své hydrologické a ekologické výhody, řekl Ťok. „Námitky, že kanál odvede vodu a bude tady sucho, nejsou pravdivé,“ zdůraznil. Podle šéfa plánování na Ministerstvu dopravy Luďka Sosny se studie ekologickým námitkám věnovala nad rámec klasických studií proveditelnosti. Projekt bude hodnocen i v rámci vyhodnocení vlivu na životní prostředí EIA.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Reparace
Pokud má být uzavřen mír mezi Ruskem a Ukrajinou souhlasíte nebo nesouhlasíte s tím, že Rusko musí Ukrajině zaplatit válečné škody ve formě reparací?
Další články z rubriky
14:15 Brekot kvůli Babišovi nebere konce. Němcová s Nerudovou se dostaly do varu
Nesouhlas premiéra Andreje Babiše (ANO) s tím, aby Česko ručilo za půjčku Ukrajině, budí u opozice d…
- 10:05 Řev na Babiše. Opozice by za 90 miliard eur Zelenskému ručit chtěla
- 8:55 22 dětí, 11 nemluví česky. Klaus se nebál ukázat na problém s Ukrajinci
- 6:15 Babiš: „Česko ručit nebude.“ Půjčka Ukrajině schválena
- 4:44 „Za tyhle peníze jim to nekoupím.“ Trhy rozhodně ne pro každého
- 19:02 Drony: Vetchý nepomohl. Vyšetřovat se má ještě více, padlo doporučení




