Ťokův náměstek se v ČT pohádal s odborářem z železnic. Své jim poté řekl i podnikatel Jančura

13.11.2016 14:51

Hosty pořadu Otázky Václava Moravce byli podnikatel a provozovatel soukromé železniční dopravy RegioJet Radim Jančura, náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček a odborář Jindřich Berounský. Hovořilo se především o železniční trase Praha – Brno a o chování ministerstva dopravy.

Ťokův náměstek se v ČT pohádal s odborářem z železnic. Své jim poté řekl i podnikatel Jančura
Foto: Hans Štembera
Popisek: Radim Jančura, majitel Student Agency

Ministerstvo dopravy prý podle odborářů hájí zájmy soukromého dopravce nad zájmy národního dopravce. „Popravdě řečeno nevím, z čeho toto vyvozují,“ bránil se této informaci náměstek Čoček. Ten je mimo jiné odboráři „obviňován“ i z lobbingu na Slovensku. „Pan Berounský by si měl ověřit své zdroje informací. Pan Berounský lže, neboť já nikde neloboval,“ obořil se Čoček na odboráře ve studiu. 

„Co se týká centrálního nákupu vlaků, tam jde o to, že by stát nakoupil vozy a ty by pak na půjčených linkách provozoval,“ sdělil také. Nebyl však schopen říci, zda by ministerstvo dopravy šlo proti požadavku odborů. Ohlíželo by se prý na usnesení vlády.

„Pan náměstek mě nařkl ze lži, což musím označit jako situaci, kdy on nemluví pravdu,“ sdělil, že mu vadí, že náměstek dopravy jednal nejprve se soukromými dopravci a až pak přizval zástupce Českých drah. „Vytváří podmínky pro soukromé dopravce,“ zmínil a vyjádřil také nesouhlas s tím, že Čoček je zároveň také předsedou řídicího odboru ČD a je angažován i v rámci orgánů SŽDC. 

I toto pak však Čoček vyvrátil, konkrétně skutečnost, že by se scházel se soukromými dopravci. „Co se týká kumulace funkcí, ve všech správních radách sedím jako zástupce státu,“ uvedl.

„Není to šťastné, ta kumulace funkcí, ale kdo by měl řvát, by rozhodně neměly být odbory Českých drah, ale soukromí dopravci,“ uvedl Jančura. I když „neřvou“, odmítá, že by však docházelo k lobování.  

Berounský se následně pozastavil nad tím, že na trase Praha – Ostrava jezdí tři dopravci. „Otevírání trhu musí mít svá jasná pravidla. A hlavně musíme myslet na situaci cestujícího – je důležitý jednotný dopravní doklad, navazování spojů,“ uvedl. „Je to úplný skandál ministerstva dopravy,“ dodal ostře Berounský. Jančura se poté vyjádřil k tomu, že on s uznáváním dokladů nemá problém. 

„K problematice tarifní integrace nechalo ministerstvo dopravy zpracovat nějakou vizi integrace,“ zmínil Čoček s tím, že se domnívá, že dříve než v roce 2019 uznávání nebude zřejmě možné. „Budeme čekat na okamžik, kdy to bude direktivně z úrovně státu. Je teoreticky možné, že se dohodnou jednotliví dopravci,“ sdělil. „Toto má být nastoleno mnohem dříve,“ reagoval Berounský.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: vef

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Vítku, to nebylo dobrý.“ Rakušan před spaním pořádně uklouznul

10:30 „Vítku, to nebylo dobrý.“ Rakušan před spaním pořádně uklouznul

Stovky muslimů v sobotu demonstrovaly v německém Hamburku na akci svolané islamisty a za pokřiků „Al…