Málokdo nezaregistroval značně medializovanou zprávu o útoku schizofreničky Barbory Orlové ve Žďáru nad Sázavou, jejímž výsledkem byla tragická smrt jednoho z tamních studentů a zranění dalších tří osob včetně zasahujícího policisty. Učitel z Chomutovska Petr Kaššák, znalý rutinního školského prostředí, by rád otevřel debatu nad tím, zda budou řešení, která se obecně jako prevence navrhují, skutečně účinná.
„O jaká opatření se tedy jedná? Například zavedení čipových karet, zavedení kamerových systémů a posílení přímého dohledu u vchodů. Domnívám se, že ani jedno z navrhovaných opatření výrazněji nepřispěje ke zvýšení bezpečnosti na našich školách,“ vyjmenovává s tím, že kromě kritiky uvádí i konkrétní důvody, proč si to myslí. „U vchodů do budov by měli být školníci nebo čipový systém. Na čip budou studenti zapisováni do elektronické třídnice. Takže každý bude muset projít dveřmi na čip a zase za sebou zavřít a nebude na jeden čip chodit několik studentů,“ vyjádřil se mimo jiné před pár dny ministr školství Marcel Chládek.
Dobré vybavení je irelevantní
Připomíná, že incident se stal ve škole, která i podle slov ministra školství patřila mezi nadprůměrně dobře zajištěné školy. „Už tato skutečnost nám může naznačit, že takováto opatření jdou úplně špatným směrem. Na chvíli připusťme, že se všude zavede kamerový systém s čipy. Jednoho dne tento systém ovšem selže a podobná tragédie se zopakuje. Proč? Protože bezpečnostní opatření nebyla dostatečná,“ vysvětluje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lucie Bartoš