Stránky se znovu zprovoznily po šestnácté hodině. Malena na začátku zdůraznil pozitiva stránek, na kterých si může návštěvník vyhledat prodejní místa, ve kterých našla inspekce závady. "Je tam přesné číslo a název místa, kde se chyba nalezla. Co se týče dovozu, je na stránkách přesně vyznačeno, odkud, respektive z jaké země potravina pochází," dodává s tím, že záměrně neuvádí výrobce masné potraviny kvůli možnosti, že by chyba nastala u obchodníka. "Například když obchodník prodává prošlé potraviny," vysvětluje. "Odhallit na čí straně je chyba - to je otázka několika měsíců," dodává.
"Na stránky se ale dávají i pozitivní výsledky, které jsou vyznačeny zeleně. Těch je tam většina," připomíná. Veterinární správě šlo u nového informačního webu především o rychlost - aby se výsledky z inspekcí zobrazovaly do jednoho dne. "Na těchto výstupech se bude ale ještě do budoucna pracovat, přidáme například ještě informace ohledně zdraví zvířat," říká s tím, že budou časem na internetu uvedeny i detailnější informace o výrobci. Zveřejněné budou také podmínky, ve kterých se zvířata určená k porážce chovají.
Špatná hygiena a přemíra vody
Malena také přiblížil, v čem nachází inspektoři nejčastěji chyby: "Nejčastěji se chybuje ohledně sanitace a úklidu. Tedy špatná hygiena. Co se týče obchodů, tak je to nedodržování režimů spotřeby a také označování, které bývá často klamavé," říká. "Zjistilo se, že dost často dochází k záměně surovin levnějších za ty, které tam mají být. Což byla například aféra s koňským masem," říká s tím, že v České republice je pak nejčastějším klamáním přidávání vody do masa.
autor: ane