V medializaci poslaly květnové volby expředsedy do hrobů

09.01.2011 20:13

Jeden mediálně nesmírně aktivní poslanec, dvě osoby, o které se média zajímají možná i proti jejich vůli a jeden člověk, kterého do hledáčku fotoaparátů a kamer nedokázal dostat ani sjezd strany, které před volbami šéfoval. ParlamentníListy.cz s pomocí grafu mediální sledovanosti společnosti Newton Media zmapovaly, jak moc se expředsedové předních politických stran v zemi objevují v médiích.

V medializaci poslaly květnové volby expředsedy do hrobů

Jarní sněmovní volby by se daly s trochou nadsázky nazvat hřbitovem stranických lídrů. Nezvyklá politická úmrtnost předsedů postihla ale jen levou část politického spektra, kam ostatně politologové a komentátoři těsně před volbami začali posouvat i tehdy ještě Svobodovu středovou KDU-ČSL. Na pravé části politického spektra se odstřel předsedy ODS Topolánka odehrál už dávno před volbami. Pro ostatní velké strany (KSČM, VV, TOP 09) pak byl výsledek voleb příjemným překvapením.



 

Hegemon Paroubek

Překvapením naopak není, že v mediálních dostizích nad ostatními bývalými předsedy suverénně vítězí Jiří Paroubek. Pokud pomineme první polovinu roku 2010, kdy čtveřice Paroubek, Topolánek, Svoboda a Zeman ještě šéfovala svým partajím, pak skóre Paroubkovo klesá z 1604 příspěvků v červenci 2010 pod hranici tisíc příspěvků až koncem roku, v listopadu jich vlastní aktivitou dosáhl „jen" 987.

Důvod dobré mediální viditelnosti Paroubka již dříve pro ParlamentníListy.cz vystihl politolog Jan Bureš. „Je to velmi chytré. Paroubkovi je naprosto jasné, že pokud se chce vrátit do vedení strany, nesmí zmizet z obrazovek, jak by si jeho kritici uvnitř ČSSD přáli. On už nemůže využívat ty přirozené cesty, jak se dostat do popředí zájmu, kdy se novináři sami aktivně ptají politika. Proto tak často publikuje na Facebooku a nově i na svém serveru VašeVěc.cz," uvedl. Expředsedovi ČSSD ke zviditelnění částečně přispívá i jeho manželka Petra se svou knihou Botičky od Diora.


Související:


Populární Zeman s Topolánkem

Ostatní expředsedové stran, které o křeslo připravil mizerný volební výsledek, za Jiřím Paroubkem notně pokulhávají. Dá se také říci, že narozdíl od něj už zájem médií nepotřebují. I přesto se ale Miloš Zeman a Mirek Topolánek v tisku občas objevují. Hranici 1000 mediálních zmínek ale nepřekročil ani jeden z nich. Topolánek novináře zajímá především v souvislosti s jeho kandidaturou na šéfa mezinárodní energetické agentury.

Miloš Zeman je pak spolehlivým zdrojem bonmotů, ačkoliv jeho mediální „hity" mezi zářím a říjnem 2010 klesly pod pětistovkovou hranici. Pozici v mediálních dostizích společnosti Newton však ovlivní i to, že Zemanova bývalá partaj, která pořádala volební kampaň do komunálních voleb, je v tisku s bývalým předsedou stále spojena pomyslnou pupeční šňůrou. Analytici totiž jako bod v těchto „dostizích" počítají každou zmínku o politikovi, ať už pro něj vyznívá pozitivně, negativně či naprosto neutrálně.

Související:


Chvost patří Svobodovi

Na chvostu mediální sledovanosti je pak suverénně předseda lidovců Cyril Svoboda. Například v předposledním týdnu minulého roku má pouhých sedm příspěvků, což mu v žebříčku zajišťuje 164. místo. Výraznější zájem o jeho osobu pak nedokázal vzbudit ani listopadový sjezd, na kterém KDU-ČSL zvolila jeho nástupce Pavla Bělobrádka. Svoboda v období sjezdu skončil v mediálním žebříčku na 55 místě s počtem pouhých dvaceti zmínek v médiích.

Související:



Vybrali jsme z Newton Media:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Mašek

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Tlak veřejnosti a médií na obchodní řetězce polevil. A už se to děje zase

20:50 Tlak veřejnosti a médií na obchodní řetězce polevil. A už se to děje zase

Dubnovou inflaci nasměrovalo vzhůru především nečekané zdražení potravin. „Pokud zákazník stále – a …