V tunelu Blanka byla velká zima i při ožehavé debatě. Vystoupili Hudeček i Bém

01.12.2014 22:21 | Zprávy

Tunel Blanka a jiné dopravní stavby v Česku. Má stát vůbec představu o tom, jak má vypadat dopravní situace v zemi za dalších dvacet let. Hodlá o tom debatovat s občany? A pokud jde o samotný tunel Blanka, proč stavba stála téměř čtyři desítky miliard? Exprimátor Tomáš Hudeček upozornil, že Praha prakticky neměla žádnou představu, co dál ve městě. Budoucí ministr dopravy Dan Ťok k tomu prozradil, co chystá. Své řekl i Pavel Bém.

V tunelu Blanka byla velká zima i při ožehavé debatě. Vystoupili Hudeček i Bém
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tunel Blanka

Speciál České televize k dopravním stavbám v Česku především s důrazem na tunel Blanka proběhl pod taktovkou Václava Moravce. Diskutovali v něm budoucí ministr dopravy Dan Ťok, bývalý pražský primátor Tomáš Hudeček, architekta Eva Jiřičná a profesor ČVUT František Lehovec. Debatovali přímo v tunelovém komplexu Blanka. Nemohli se přitom shodnout už na tom, kolik měl projekt vlastně stát původně.

Střet Béma s Hudečkem

Jiřičná se hned v úvodu pozastavila nad tím, že prvotní projekt vlastně nebyl kompletní, nepočítal totiž se všemi stavebními úpravami, o kterých se ale už předem vědělo, že budou muset proběhnout. Profesor Lehovec k tomu dodal, že výstavbu prodražila i inflace, protože stavba trvala osm let, ale rozhodně je třeba sledovat, co všechno projekt prodražilo.

„Blanka, tak jak vypadá dneska, není projektem, který byl na počátku vysoutěžen. Příprava nebyla tak dokonalá, jak měla být," přidal se ke kritice i někdejší pracovník firmy Skanska a budoucí ministr dopravy Dan Ťok.

Ve vysílání se objevil i bývalý primátor Pavel Bém, pod jehož vedením se projekt schvaloval. Mluvil o manažerském hlupství svých nástupců, kteří podle jeho názoru způsobili to, že se budou platit sankce za různá zdržení. Proti tomu se ale ihned postavil Hudeček. Vedená arbitráž podle jeho názoru vedla k tomu, že tyto sankční poplatky byly eliminovány. „Arbitráž byla jediná možnost, jak jít tou klikatou cestou, kdy chceme, aby to fungovalo, ale na druhé straně funguje jiný tunel, než byl objednán," podotkl Hudeček. „Blanka bude stát 36,7 miliardy korun a k té částce je třeba říct, že město vydává 37 miliard korun ročně v rozpočtu," pokračoval exprimátor.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: mp

Klimaticky cil

Dobry den. Prisim nerozumim vasemu tvrzeni: Podařilo se nám snížit klimatický cíl, který navrhla Komise. Prosim o uvedeni cisel pred a po odhlasovanim. Podle me k zadnemu snizeni klimatickeho cile nedoslo. V televizi jsem slysel vase vyhadreni, ze kdyz nebudou technologie, tak se lze vratit k jednan...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„To by bylo po Praze radosti, kdyby tady spadl strop.“ Předaly se ceny a lidé se srotili kolem Rajchla

12:31 „To by bylo po Praze radosti, kdyby tady spadl strop.“ Předaly se ceny a lidé se srotili kolem Rajchla

Ve středu večer udělovala Společnost pro obranu svobody projevu již podruhé Ceny za svobodu projevu.…