České mediální scéně poslední dobou vévodí téma šíření dezinformací. Tvrdí to alespoň Václav Štětka z britské Loughborough University, který měl na starosti českou část zprávy. Dokument věnuje pozornost celkem 37 zemím. Výsledný text se opírá o názor 74 tisíc oslavených respondentů z různých částí světa.
V České republice je prý nejdůvěryhodnější mediální značkou ČT24. Následuje Český rozhlas. Na stupni vítězů stanuly ještě Hospodářské noviny. Bramborovou medaili obdržel server Seznam.cz a pátý v pořadí je server Aktuálně.cz.
Pokud jde o nejsledovanější české informační zdroje, nejlépe si prý stojí Česká televize, Seznam.cz a Nova. Je zajímavé, že oproti poslednímu průzkumu významně stoupla sledovanost TV Barrandov – z 12 procent na 19 procent. Štětka má za to, že generální ředitel a majitel televize Jaromír Soukup vděčí za svůj úspěch tomu, že vyhrocuje vysílání a dává prostor především populistickým a radikálním politikům.
„Po loňských parlamentních volbách, které posílily pozici populistických stran, rostou obavy z pokusů omezit politickou nezávislost veřejnoprávních médií. Navzdory tomu, veřejnoprávní televize a rozhlas jsou i nadále mezi nejvíce užívanými a důvěryhodnými médii,“ stojí také ve zprávě.
Mezi deseti nejdůvěryhodnějšími zpravodajskými značkami se nalézá i server ParlamentníListy.cz; v hodnocení, v němž je Česká televize první, obsadil devátou příčku. Stojí si tak líp než Blesk, který je dvanáctý.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp