Bártu do celého sporu zatáhl premiér Nečas, když označil Vacka jako „Bártova bezpečáka z ministerstva“, Bárta však namítá, že Vacka poznal až na ministerstvu jako svého úředníka. Na ministerstvo jej prý přivedl Radek Šmerda, současný náměstek Jana Kubiceho na Ministerstvu vnitra, kterého premiér Nečas tak rád brání.
Navíc Bárta připomíná, že již předtím pro ParlamentníListy.cz uvedl, že Vacka na ministerstvo nedoporučuje, protože je to úředník a nikoliv manažer, kterého ministerstvo potřebuje. „Peake navíc ani netuší, že mocným podporovatelem Vacka je šest ministrů přeživší generální ředitel Českých drah Žaluda,“ varuje svou bývalou stranickou kolegyni.
Celé vyjádření Víta Bárty pro ParlamentníListy.cz ZDE
Následně předestírá složitý propletenec vztahů na Ministerstvu dopravy a Ředitelství silnic a dálnic, v němž vystupuje nové vedení, které vystřídalo Bártou dosazené manažery. Na závěr ještě odhaluje, jak do této „žumpy korytářů a kmotrů“ zapadají motivace premiéra Nečase. Tomu se na jaře podařilo rozbít Věci veřejné i díky tomu, že se s ním spojil ministr Pavel Dobeš, kterého vlastní strana (tehdy ještě Věci veřejné) vyzvala k podání demise. Dobeš se spojil s nimi a začal na ministerstvu hájit zájmy mocných ódéesáků. „A když nemůže Nečas udržet Dobeše, tak připustí jen takového ministra dopravy, u kterého bude mít garance zachování penězotoků pro ODS,“ uzavírá Bárta.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav