Podle dřívějšího Chládkova vyjádření je hlavním problémem českého školství skutečnost, že děti z různých sociálních skupin fakticky nemají rovný přístup ke vzdělání. Systém podle něho neumí „sevřít nůžky" rozevřené podle sociálního rozvrstvení společnosti. Strategie proto předpokládá mimo jiné zavedení povinného posledního roku předškolního vzdělávání a posílení přípravných tříd. To by mělo přispět ke srovnání výchozích pozic dětí na začátku povinné školní docházky.
V rámci podpory kvality učitelů ministerstvo plánuje zavedení kariérního řádu pro učitele
Nerovnost se prohlubuje také kvůli příliš časné diferenciaci vzdělávacího systému, například výběrovým základním školám už na prvním stupni. V důsledku toho pak mají větší šanci děti s kvalitnějším rodinným zázemím, uvádí se ve strategii. Další rozdělení žáků přichází po pátém ročníku základních škol, kdy některé děti odcházejí na víceletá gymnázia. Podle strategie znovu nerozhoduje nadání samotných žáků, ale socioekonomický status jejich rodičů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp