Vládnout v této pracovité vládě mě baví, přiznává Bárta

18.09.2010 18:42 | Zprávy

Vláda je pracovitá, vládnutí mě baví. Ministr dopravy Vít Bárta, kterého často srovnávají s Napoleonem Bonaparte, se v Pressklubu na Frekvenci 1 uvolnil. Hovořil o vládě, silnicích, o lobbistech i o Kačence.

Vládnout v této pracovité vládě mě baví, přiznává Bárta

"Nechci být ten politik, který někam přijde, naslibuje spoustu věcí a pak zmizí," rozpovídal se o své návštěvě na Moravě. "Pro mě je nejdůležitější říkat pravdu. I když tu pravdu občas není příjemné slyšet," vyznal se ministr dopravy za Věci veřejné Vít Bárta.

Nespokojené občany u nedokončených komunikací, kterým prodlevy ve výstavbě komplikují život, prý chápe. "Ti lidé jsou právem naštvaní. Říkat jim, že jsem v úřadu jen několik týdnů a nemám peníze, je těžké, ale je to tak."

Seškrtali jsme ministerstvo a peníze jsou tu

Nakonec se ale na dostavbu dálnice D11 peníze našly. "O to skvělejší je říkat dobré zprávy," usmíval se Bárta. Prostředky získal mimo jiné i škrtáním uvnitř resortu.

"Opravdu brutálně jsme seškrtali provozní náklady ministerstva. Právní služby, marketing, všechno jsme seškrtali o 50 procent," vysvětlil. "Další úspory přišly po diskuzích s jednotlivými firmami, které nám vyšly vstříc v úsporách a delších splátkových kalendářích. Omezili jsme také finance do železnice."

Za dluhy může Topolánek a kudrlinky

Za dluhy ministerstva dopravy podle Bárty mohou jeho předchůdci v úřadu a bývalý premiér Mirek Topolánek. "Pánové Šimonovský a Řebíček poptávali spoustu silnic, na které nebyly peníze už tehdy. A všechno to byla Topolánkova zodpovědnost, on byl premiér a on říkal: jo fajn, objednávejte."

Navíc se podle něj v Čechách staví příliš velkoryse. "Ono se řekne dálnice, ale když to zkoumáte důkladněji, tak se k dálnici staví sjezd, kruhový objezd a hromada dalších silnic. Prostě stavíme hodně kudrlinek okolo," vysvětlil v radiu Frekvence 1.

Kdo umí šetřit a není lobbista, je vítán

Bárta je náročný na své spolupracovníky. "Ten, kdo umí šetřit, je v mém týmu vítán," konkretizoval. Naopak lobbisté mají na ministerstvo vstup zakázán.

"Vytvořil jsem seznam osob, kteří mají zákaz vstupu na ministerstvo dopravy, jsou tam asi čtyři lidé," přiznal. Například prý Ivo Rittig, Josef Jindra nebo Roman Janoušek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: par

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Záhada daru

Zabývá se někdo otázkou, proč, když někdo chce darovat peníze státu, tak jde zrovna za ministrem spravedlnosti a ne třeba za ministrem financí nebo premiérem? A jak je možné, že se dary neprověřují a neschvaluje je minimálně celá vláda? Mně to celé zavání korupcí. Jak to vidíte vy? A ještě k tomu pů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Přirovnáváte lidi s jinou orientací ke zvířatům?“ Dusno u Rakušana

20:27 „Přirovnáváte lidi s jinou orientací ke zvířatům?“ Dusno u Rakušana

Předseda hnutí STAN a ministr vnitra Vít Rakušan se na sociální síti X ostře vymezil vůči svému koal…