„Starostové pro Liberecký kraj (SLK) z veřejného rozpočtu utrácí desítky milionů na reklamu kraje. V době, kdy současný hejtman Martin Půta seděl v opozici jako krajský zastupitel, tak sám vyčítal tehdejšímu vedení kraje výdaje na propagaci. Tehdy říkal: ‚Nevím, proč by měl kraj dávat tolik peněz na svou propagaci. Dokázal bych si představit částku menší‘,“ popisuje Mackovík.
Podle jeho slov se však ve chvíli, kdy se Půta stal hejtmanem, začalo za reklamu utrácet ještě více. „Pokud se Půty někdo na vyhozené miliony zeptá, tak je schopen to veřejně zapírat. Nicméně – současné vedení kraje ‚vysálo‘ z veřejných peněz na svoji reklamu od roku 2013 do roku 2019 celkem 82,2 milionu korun. Jen za rok 2019 to byla částka ve výši 14,8 milionu Kč,“ uvedl Mackovík.
Dále dodává, že současné vedení Libereckého kraje sice disponuje tiskovým oddělením v rámci úřadu – ale zároveň si najalo agenturu, která se stará o mediální obraz starostů. „Nedivme se, že mainstreamová média jsou ke starostům přítulná. Za takové peníze se negativní – respektive pravdivé články o současné práci SLK psát nikdy nebudou,“ míní Mackovík.
Téma krajské volby 2020
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.