Zakázky nad 100 tisíc včetně smluv s dodavateli dáváme na web, říká starosta

31.10.2012 13:22 | Zprávy

ROZHOVOR Patrik Kunčar, starosta města Uherský Brod, je členem KDU-ČSL a proto asi nepřekvapí, že jeho favoritem na prezidentku je Zuzana Roithová. V rozhovoru se ale hovořilo daleko více o lokálních tématech, týkajících se města ve Zlínském kraji. Prim hrála doprava, ale i na názory na boj proti korupci došlo… Starosta má totiž zaručený recept.

Zakázky nad 100 tisíc včetně smluv s dodavateli dáváme na web, říká starosta
Foto: KDU-ČSL
Popisek: Patrik Kunčar, starosta města Uherský Brod

Město otevřelo další úsek cyklostezky do Luhačovic, a to ve vaší místní části Havřice. Nastiňte plán, jak by měla síť cyklostezek ve finále vypadat a kdy bychom se jí mohli dočkat?

Poslední otevřený úsek je další částí páteřní cyklostezky Kunovice-Uherský Brod-Luhačovice. Na katastru města jsme z větší části hotoví – městu zbývá vybudovat propojení částí cyklostezek přes centrum města. Po projekční stránce jsme víceméně připraveni, větším problémem jsou komplikované výkupy dotčených pozemků a vysoká technická a finanční náročnost – zejména v místě křížení plánované cyklostezky s železnicí. V současné době nejsem schopen odhadnout časový horizont realizace. Jako větší problém však vnímám na straně Luhačovic kvůli nevypořádaným pozemkům zablokovaný postup směrem na toto lázeňské město. Na opačnou stranu směrem na Kunovice zase dotčené obce spíše preferují značenou cyklotrasu po trase minimálně využívané bývalé silnice I/50, která byla před několika lety nahrazena novým obchvatem těchto obcí.

Jak jsou daleko přípravy stavby dopravního terminálu u železniční stanice, jehož cílem je integrace veřejné dopravy ve městě? Kolik bude stát a jak ho zaplatíte?

Projekt je hotový, stavební povolení vydáno. Čekáme pouze na poslední podpis švýcarské strany, který definitivně stvrdí poskytnutou dotaci. Následně okamžitě zahájíme veškeré kroky k vypsání veřejné zakázky na tuto stavbu. Pokud vše půjde podle plánu a podaří se nám zvládnout všech 16 kroků nutných k úspěšnému výběru zhotovitele, mohli bychom v jarních měsících roku 2013 stavbu zahájit. Výše dotace poskytnuté z fondu Švýcarsko-České spolupráce činí 5.5 mil švýcarských franků (cca 109 mil. Kč), město poskytne z vlastního rozpočtu částku 19 milionů Kč a partner projektu – Správa železniční dopravní cesty 11 milionů Kč. Jedná se o částku před vysoutěžením. Další samostatnou investicí ve výši 11 milionů Kč bude rekonstrukce nádražní budovy v režii Českých drah.

Jaká bude plánovaná podoba po rekonstrukci náměstí 1. máje na sídlišti Pod Vinohrady a kdy investice začne?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ava

Evropská unie si z našich peněz dělá bankomat

Souhlasím s tím, co tvrdíte, bohužel situace u nás je podle mě stejná. Stát podle mě není dobrý hospodář a nač u nás potřebujeme tolik politiků za takové peníze? Vždyť o řadě z vás není ani slyšet a řada z vás si práce poslance plete s cestovkou. Nebo to tak podle vás není?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lipavský srovnal český důchod s ruským. Lidé zuří

21:40 Lipavský srovnal český důchod s ruským. Lidé zuří

Patříme na Východ, nebo na Západ? Ministr zahraničí ČR Jan Lipavský vyvolal svým příspěvkem na sociá…