Kritici Andreji Babišovi vyčítají, že své hnutí ANO vnímá čistě jako výtah k moci, ve kterém se nemusí trápit nějakým politickým programem, protože k získání hlasů voličů stačí propracovaný marketing a snaha nezmizet voličům z očí. Proto týden co týden přichází se svým „čau lidi“. Politolog Josef Mlejnek však v textu pro Lidové noviny upozorňuje, že politický marketing hrál zásadní roli dlouho před Babišem a bude ji pravděpodobně hrát i dlouho po Babišovi.
Dalším typickým marketingovým produktem je podle Mlejnka vedle ANO i TOP 09.
Tu si Kalousek založil, když ztratil vliv u lidovců. Pomohlo mu, že přitom spojil síly s Karlem Schwarzenbergem. Tak to alespoň vidí Mlejnek, který připomíná, že Schwarzenberg býval senátorem za Zelené, takže vlastně za „progresivisty“, a nikoli za konzervativce. Dnes přitom o TOP 09 mluví jako o konzervativní straně. Ta vznikla v roce 2009, pouhé dva roky před Babišovým ANO.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp