Zveme vás na „Boží súd“. Čechokanaďan Jírovec nadává na Boha, kardinála Vlka a hájí Husa

13.07.2015 12:31

JINÝMA OČIMA Pravda vás, podvodníků, kteří se jménem Božím oháníte, nezvítězí. Jak totiž bylo už kdysi řečeno, Bůh buď neexistuje, anebo je šílené hovado, když dovolí páchání tak hrůzných zločinů. Krajan z Kanady a biolog Jiří Jírovec drsně polemizuje se slovy kardinála Miloslava Vlka a brání možná pochybujícího Jana Husa. Také nesouhlasí s tím, aby lidé uráželi Husa Havlem.

Zveme vás na „Boží súd“. Čechokanaďan Jírovec nadává na Boha, kardinála Vlka a hájí Husa
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jiří Jírovec

„Slova, za která byl mistr Jan Hus ochoten zemřít, jsou na rovinu pravda Páně vítězí. Bez té pozdější sekularizace. Tady nejde o nějakou propagaci náboženství, tak to bylo,“ sdělil kardinál Miloslav Vlk na jedné ze vzpomínkových akcí v německé Kostnici, kde byl Hus před šesti sty lety upálen. To zvedlo ze židle bývalého přírodovědce, který žil léta v Kanadě, Jiřího Jírovce. Pro ParlamentníListy.cz vše peprně okomentoval. Zveme vás tedy na jeho „Boží súd“.

Podvodníci ve jménu Božím

„Pravda Páně vítězí. To řekl katolík Hus, ale na československou prezidentskou standartu se to dostalo ve zpotvořené podobě. Tak alespoň praví kardinál Miloslav Vlk. Je v tom háček, protože bez Pána nemůže žádná pravda Páně existovat. A pro existenci Boha neexistují žádné jiné důkazy než ty, které si vymysleli lidé. Hus žil v době, kdy si nikdo nedovolil o existenci Boha pochybovat, takže jeho výrok znamená, že pravda vás, podvodníků, kteří se jménem Božím oháníte, nezvítězí,“ začíná zostra Jírovec.

Jistý britský spisovatel řekl v rozhovoru, jak Jírovec rozvádí, že Bůh buď neexistuje, anebo je šílené hovado, když připouští, aby lidé jeho jménem páchali tak hrozné zločiny. Mezi tím nic jiného není. „Hus možná v poslední chvíli o existenci Boží zapochyboval, protože mohl jen těžko pochopit, že ho parta církevních šejdířů může vydat jménem Božím k upálení. A všemohoucí Bůh, jehož pravdu hájí, nehne prstem. Žádné zatmění slunce, zemětřesení nebo povodeň. Čecháček Hus mu za to nestál,“ dodává.

Hus, Bruno, Galilei

„Dočkal se Hus věčného spasení a jeho paliči smažení v pekle?“ klade Jírovec řečnickou otázku a sám si na ni odpoví: „Katolík Hus se dostal do trablů kvůli obhajování pravdy Páně. Zhřešil tím, že si dovolil zpochybnit jejich pravdu, tedy pravdu šizuňků, kteří se dokázali zaštítit Bohem lépe než on. Vydali kacíře světské moci, která si s ním poradila. Stejné lze říci o Giordanu Brunovi, kterého dala církev za jeho názory upálit v roce 1600. No aby ne, když zpochybnil legendu o tom, že Ježíš byl Syn Boží.“

A do třetice použije toskánského astronoma Galileo Galilea: „Katolická církev se dokázala vypořádat i s Galileo Galileem. Jeho pravda se v roce 1633 dostala do rozporu s pravdou, kterou církev, jako vždy, vydávala za pravdu Boží. Moc bezmocného spočívala v tom, že odvolání bylo pro církev lepší variantou než mučednická smrt. Církevní šaškové mu dávali svou moc najevo ukazováním mučících nástrojů a hrozbou smrtí. Galileo k Pánu moc nespěchal, a tak odvolal. Nechat se zabít pro nic za nic za to nestojí. Středověk, jak kdysi vysvětloval Werich, není nic konstantního, ale posouvá se plynule po časové ose. Církev dál kupčí s vírou a ve jménu Boha žehná zbraním a v Česku i tunelům na silnici nebo lékařským přístrojům. Potřebuje mít nohu ve dveřích a udržovat se u moci.“

Neurážejte Husa Havlem

„Samozřejmě by se jim hodilo, kdyby na té standartě bylo napsáno, že jejich katolická pravda zvítězí. Kšeft s vírou by pak byl snadnější. Zvlášť když desatero bylo dávno zapomenuto a ve světě daleko víc platí české pozorování: ‚Lidi jsou kurvy, mrdaj a kradou.‘ A hojně zabíjejí, lze dodat. Nejvyšší představitel katolické církve papež je považován za zástupce Boha na zemi. Pokud tuto ‚jejich‘ pravdu přijmeme, musíme se ptát, proč současný papež neexkomunikuje z církve politiky, kteří se zasloužili o poslední války. Nebo mu to jeho Bůh pro jistotu neradí,“ doplňuje.

Nakonec to biologovi Jiřímu Jírovcovi nedá, aby nezapolemizoval s lidmi, kteří řadí Jana Husa a prvního českého prezidenta Václava Havla do jedné historické linie pravdy a svobody: „V souvislosti s Husem je pozoruhodná i konstrukce ministra kultury Daniela Hermana, který by k upálenému rád přihodil Václava Havla, tedy jako hybatele dějin. Co proboha tento ateista, chabý vzor lidské morálky, údajný humanista, který nakonec lezl mocným do zadku a podporoval jejich války, přinesl světu a Česku dobrého? Nenechme Husa tak urážet!“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Rychetský

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

18:22 Bobošíková a Kotrba o Ukrajině a válce. Už se rýsuje výsledek

Jak ovlivní balík pomoci z USA a nové mobilizační předpisy pro Ukrajince vývoj rusko-ukrajinského ko…