Hvížďala hledá důvody podobných praktik hlavně v honbě z ziskem. „Je to přímý důsledek toho, že prestiž majitelů médií se již neodvíjí od úrovně jimi vydávaných či provozovaných médií, ale pouze od jejich zisku, čímž se majitelé - navíc často anonymní (holdingy) či zahraniční - vyvázali z odpovědnosti za obsah,“ myslí si.
Digitální svět ohrožuje nás všechny
Hvížďala připomíná, že jakékoli jednání může přinést problémy každému z nás, protože v digitálním světě za sebou zanecháváme desítky stop každý den. „Jestliže se ale dříve hovořilo o mediální konstrukci, dnes už díky novým způsobům elektronického šíření informací odborníci v této souvislosti hovoří o medialitě, o jakési obživlé mase, která neuznává žádné normy, je zcela nekontrolovatelná a nevypočitatelná,“ píše novinář.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: joh