Alternativa středočeské D3: Západní varianta dálnice D3 je zastaralá a trpí zásadními nedostatky

16.04.2019 17:20

Území mezi Prahou a Meznem je významnou rekreační oblastí, zároveň však zdejší obyvatelé v rozvíjejících se obcích denně dojíždějí do větších měst za zaměstnáním.

Alternativa středočeské D3: Západní varianta dálnice D3 je zastaralá a trpí zásadními nedostatky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

Oba tyto vlivy kladou velké nároky na dopravní obslužnost a současně ochranu a citlivost přístupu ke zdejší krajině. Základní podmínkou udržitelného využívání území je proto chytré a efektivní řešení osobní dopravy, které by nenarušovalo přírodní a kulturní hodnoty území.

Znepokojuje nás, že

  • je stále prosazován v mnoha ohledech zastaralý projekt tzv. Západní varianty dálnice D3, který trpí zásadními nedostatky,
  • není věnována dostatečná pozornost rozvoji místní efektivní dopravní sítě a obyvatelé jsou de facto nuceni strádat v dopravních zácpách či strpět dlouhé objíždění a denně řešit obtížnou cestu zejm. za prací do větších měst.

Podporujeme proto iniciativu Alternativa středočeské D3 a požadujeme

  • vypracovat alternativní návrhy řešení dopravní obslužnosti dotčeného území s důrazem na využití veřejné dopravy, návaznosti na Pražskou integrovanou dopravu, železnici a vhodné silniční trasy
  • bezodkladně modernizovat silnici I/3 v úseku Mirošovice – Mezno výstavbou dalších jízdních pruhů, obchvatů obcí ležících přímo v její trase (Olbramovice, Miličín aj.), mimoúrovňových křižovatek, přechodů či tunelů (apod.) tak, aby byla zajištěna plynulá průjezdnost této silnice a snížena zátěž životního prostředí obyvatel dotčených obcí
  • koncepční podporu rozvoje obcí směřující k místní stabilitě a zvýšení kvality života obyvatel, nikoliv ke zvyšování zátěže životního prostředí, plýtvání zdroji a závislosti na vzdálených regionech
  • odložit záměr výstavby středočeské D3 a důsledně aktualizovat podklady pro její ev. výstavbu na základě
    - odborných studií, které nebudou vycházet z údajů starších 10 let před uvažovaným termínem výstavby,
    - zohlednění přínosu modernizovaného IV. železničního koridoru Praha – České Budějovice pro dopravní obslužnost dotčeného území
    - zohlednění přínosu modernizované silnice I/3 pro dopravní obslužnost dotčeného území
    - zohlednění technické a finanční náročnosti řešení vzhledem k jejímu přínosu

Více na www.alternativaD3.cz

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Karel Sýs: Sbohem, náš krásný plameni…

14:55 Karel Sýs: Sbohem, náš krásný plameni…

Když Zdeněk Mahler v roce 2011 přebíral Cenu Unie českých spisovatelů za celoživotní dílo, nebylo je…