Co jsou nám lidem, občanům ČR, platné názory LIB - LAB politických i vládních mluvků, či exprognostiků, jestliže se místo očekávaných státnických vizí k našemu zklamání uchylují jen k opatrnickému setrvávání na svých omylech, nebo k alibistickému dovolávání se "plnění svých osobních slibů". Negativistická pochybení ve správě státu za posledních dvacet let jsou v ČR zcela nepochybná, morální ani hmotná responzibilita LIB - LAB vlád de facto neexistovala, stát i právo selhávali. Celá veřejnost v nastolené pseudodemokracii jen "bezbranně zírala a á zírá". Pohoršující je nejen nemravná otrlost vlád, nebo prezidenstské amnestie omilostňující nejen ekonomické megapodvodníky, kteří v rolích "bílých koní", či vládních činitelů, přímo, či oklikami okrádali stát i jeho rozpočty, ale i nevymahatelnost práva v ČR. Prohlubovalo se tak nejen zadlužování jednoho každého z nás, občanů, ale byl nastolován režim indemnity se syndromem hybris, byl posilován "český euroskepticismus". Před rokem,dne 12.12.2012 předložil reprezentativní tým deseti pověřených odborníků české vládě pregnantní představu o "Strategii pro růst čekého zemědělství a potravinářství v rámci SZP EU po roce 2013". Její kapitola 8. o "projekci strategie při implementaci SZP EU na období 2014-2020 v II. pilíři SZP, Program rozvoje venkova zahrnuje kormě jiného v bodu 21 zadání o " vytvoření dobrovolného opatření na řízení rizik a krizí pro vybraná odvětví s cílem zaměřit podpory na preventivní opatření a podporu diverzifikace příjmů". Tyto záměry však požadovala Komise EU obsahem
"Bílé knihy o zdravotní nezávadnoisti potravin již v roce 1999 ( Com 719 final,1999). Dodnes nebyly, tedy ani po patnácti letech v ČR realizovány.
Uvedené skutečnosti, trvalé potvrzování důsledků zjišťovaných negativizmů a pochybení ve správě věcí státních, vládních, národních agrárních a potravinových, jsou nezpochybnitelné. Mravní bída a malverzace doprovázející globalizaci trhu a nastolenou "neviditelnou ruku trhu" přivedla naši zemi k hospodářskému úpadku, ke kolapsu food security. Ohrožen je samozřejmě i český agrární sektor, dříve dlouhodobě uznávaná "pojistka sociálního smíru". Děje se tak i za přispění "zvrácených dotací" transformujících zemědělce na údržbáře krajiny a golfových hříšť, při jejich uplácení různými dotačními tituly, včetně těch na t.zv. "živé sekačky", to je ovce a krávy bez trvalé mléčné užitkovosti . Z pohledu mezinárodně uznávaného českého filozofa tak došlo na účinné ničení "tradičních zdrojů smyslu", jako jsou práce, příroda, kulturní společenství, svobodná komunikace, kritické vědomí, mezilidská solidarita", takto přímých pramenů "tekutého hněvu" (cit. Právo, 20.11.2010, V. Bělohradský : Levice ve věku tekutého hněvu"). Je to mnohým z nás, opakovaně klamaných občanů voličů, známý stav, "kdy nemáš práci, nemáš na hypotéku , na školné, zadlužený je celý stát, ale bankéři jsou odměňováni milionovými bonusy". Cesta k očistě tržní kapitalisitické ekonomiky k "sociálně znalostnímu státu " , který je tak úspěšný v zemích Skandinavie bude v ČR, pokud se vůbec podaří, dlouhá a trnitá. Úspěšným nástupem by však mohla být již Společestvím zemí EU uložená tvorba regionálních Strategií růstu 2014-4020. Samozřejmým předpokladem jejich účinnosti však musí být jejich implementace v nových podmínkách deliberativní demokracie a managementu zdola, což by měla garantovat nová vláda ČR a její noví ministři. Podnětem by mohly být některé z komentářů k jednání předsedy ZS ing Pýchy s prezidetem ČR Zemanem. Jednali " o všem" , jen k aktuální problematice agrárního sektoru, "kudy dál", neřekli nic státnického . Zajímavou "názorovou paletu" v reakcích čtenářů tisku ZS na zmíněné jednání, jsem si dovolil doložit těmito uveřejněnými komentáři:
PPP = plunder program of politicians | Anonymní uživatel 25.12.2013 : ZS projednal s prezidentem ČR "zlepšení čerpání EF i nutné změny zemědělské politiky od "údržby krajiny k výrobě a potravinové soběstačnosti"etc. Kdy ale dojde na systémový a deliberativně demokratický"management agrárního a potravinového sektoru zdola", kdy se stát a vláda odhodlají k tvorbě koncepce relativní potravinové soběstačnosti a konkurenceschopnosti ? Tato opomíjená zadání pro agrární sektor plně odhalují, že nám chybějí nejen regionální Strategie růstu 2014-2020, ale i úplně nová, provozně účinná koncepce působností v ose stát – věda – praxe. Absentují také účinné kontrolní a trestně právní působnosti státu v souladu se zásadou: „veřejné peníze chtějí veřejný dohled. Je na čase "skončit s podnikáním v poradenství a plně provozně uskutečňovat poradenství v podnikání" a to v zájmu relativní soběstačnosti a konkurenceschopnosti v rámci SZP EU. NKÚ publikuje v poslední době až hrůzné poznatky o " (ne)hospodaření" politiků, GO i NGO a jimi řízených institucí v důsledku pochybení v kontrolních působnostech formou cost benefit analyzis s následnými působnostmi na principu prevence. Tak"nečučme" po Německu či po světě, uchopme sami náš "selský rozum do hrsti" a skončeme s úpadkovou vývrtkou agrárního a potravinového sektoru v ČR. Nová vláda i nový ministr by se o to v součinnosti s odbornou veřejností mohli a měli účinně pokusit !!
a dále :

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz