„Na základě tohoto výzkumu, který jsme připravili pro projekt Polaď Prahu, můžeme vyvrátit domněnku, že Středočeši při cestě do Prahy využívají hlavně auta místo veřejné dopravy. Výsledky jsou velmi vyrovnané a je z nich vidět, že veřejnou dopravou se do Prahy vyplatí jezdit,“ říká Martin Buchtík z agentury Median, který průzkum vedl. „Musím ale upozornit, že výzkum se nekonal na celém území Středočeského kraje, ale v rámci takzvané metropolitní oblasti, což je okruh cca 15 až 20 kilometrů kolem Prahy, odkud lidé do hlavního města dojíždějí nejčastěji,“ dodal Buchtík.
Výzkum zjišťoval i četnost docházení do Prahy nebo dojíždění na kole. „Pěšky si to ze Středočeského kraje do Prahy namíří třikrát až pětkrát týdně jen 1,1 % dotazovaných, na kole přijede jen 0,6 % z nich,“ doplnil Martin Buchtík.
Ženy versus muži
Co se však liší, a to statisticky významně, je používání dopravních prostředků jednotlivými skupinami podle pohlaví, věku, vzdělání nebo zaměstnání. Následující graf zobrazuje využívání daného prostředku minimálně 3× týdně. Auto či motorku využívají významně častěji muži, respondenti ve věku 30–49 let, lidé s ukončeným středoškolským vzděláním s maturitou nebo vysokou školou a podnikatelé.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV