Ministr Zemanovy vlády Schling v roce 2002 dokázal nemožné, přímo zázrak. Přestože zadání uzavřít výhodnou a funkční smlouvu s přiděleným partnerem, které dostal, bylo takřka nesplnitelné, dokázal nejen splnit šibeniční termín uzavření smlouvy, ale navíc i vyjednat výhodné podmínky pro Českou republiku. O těchto podmínkách se i všichni zahraniční partneři vyjadřovali s velkým uznáním. A přišel pan Šimonovský, který zaplatil stamiliony korun za zrušení smlouvy s HCH a pak musel pěšky do Ostravy, protože nesplnil termín, na který přísahal. To, že skutečná cena, stále ne úplně hotové D47, velmi převýšila původní cenu dle projektu PPP již netřeba ani dodávat. Problémy s kvalitou, ono mediálně známé vlnění, dálnice, to je problém, který navíc smlouva PPP absolutně vylučovala. HCH dle smlouvy měla po více než 30 letech provozování D47 zrekonstruovat a v bezvadném stavu s plnou zárukou předat České republice.
Čas bohužel asi ukáže, že jedinou nadějí pro rezort dopravy, který je po mnoha letech kořistění v zoufalém stavu fyzickém i ekonomickém, byl právě bývalý ministr dopravy a spojů Schling. Dopravní infrastruktura, nejen dálnice, ale i železnice jsou ve stavu, který by lékaři mohli označit jako klinickou smrt. Je proto zásadní otázkou, zda nový ministr Žák, který má "výhodu", že byl náměstkem rezortu dopravy u ministra Bendla a předsedou dozorčí rady ČD a který má údajně výhodu napojení na pana Bendla, paní Peake a pana Šloufa a další silné "hráče" české ekonomicko-politické scény, dokáže překročit svůj stín a změnit kurz rezortu....
Bohumil Brejžek
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz