Hlavním posláním sdružení je zejména rozvíjení nejnovějších odborných znalostí z oboru plavby a vodních cest mezi odborníky v oboru i v oborech příbuzných, zpracovávání odborných stanovisek k problémům přípravy, výstavby a provozu vodních cest a plavby, pořádání odborných konferencí.
ČPVS je kolektivním členem nejstaršího a nejprestižnějšího světového plavebního seskupení Mezinárodního plavebního sdružení AIPCN/PIANC, s více jak 140letou tradicí. ČPVS má reciproční členství se Slovenským plavebným kongresem PIANC, s Evropskou říčně-námořní unií (ERSTU) a se Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Dále má dohodu o spolupráci a vzájemné výměně informací se Sdružením vodohospodářů České republiky a se Spolkem pro podporu Pomoraví.
ČPVS, které vzniklo podle vzoru, již výše uvedeného Mezinárodního plavebního sdružení PIANC, jako apolitické, objektivní a nestranné sdružení, se snaží vždy vystupovat korektně avšak důrazně a cílevědomě k prosazování objektivních odborných pravd. Se stejným cílem se v poslední době naše sdružení zaměřilo na jednání na různých úrovních, mj. s pracovníky Úřadu vlády, náměstky a řediteli Ministerstva dopravy, generálními řediteli státních podniků Povodí, Sekce vodní dopravy Svazu dopravy České republiky a dalšími. Pokusím se v krátkosti uvést názory, které vodní dopravě neprospívají a na které naše sdružení velmi důrazně reagovalo. Jednalo se zejména o to, že
- vodní doprava, resp. její jedinci, není jednotná,
- vodní doprava není nejekologičtějším druhem doprav, neboť, když se pomine neustávající boj s ekologickými aktivisty v oblasti fauny a flory, vypouští do ovzduší nepříznivé emisní látky, z důvodů zastaralých motorů,
- vodní doprava je v porovnání s ostatními druhy dopravy drahá, četnost její intenzivní přepravy je malá, plavidla přepravující zboží nejsou plně naložená apod.
Na tyto poněkud zjednodušené a někdy i účelově vedené názory ČPVS důrazně reagovalo následujícími protiargumenty.
Pokud jde o jednotu názorů, šlo zejména o výstavbu plavebních stupňů Děčín a Přelouč II. Bylo by krátkozraké nepřipustit, že se i v našich řadách vyskytují jedinci, kteří pod hlavičkou, odborník v plavbě, přitom se nechci dotýkat jejich profesionální odbornosti, se snaží vnést nedůvěru do rozhodnutí o výstavbě výše uvedených plavebních stupňů. Oba plavební stupně mají své národohospodářské samostatné postavení a názory na jejich přímou souvislost (stavba jednoho podmiňuje stavbu druhého) je cílevědomě vedená kampaň proti vodní dopravě jako celku. Rád bych zdůraznil, že názor na výstavbu Plavebního stupně Děčín a Plavebního stupně Přelouč II v předloženém návrhu Ředitelství vodních cest prosazovaný ČPVS, podporuje i Sekce vodní dopravy Svazu dopravy České republiky, s kterou je naše sdružení v úzkém spojení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz