Snadno se dnes hovoří o počtu zavražděných a zabitých; den co den. Příběh Judy Makabejského z prvního čtení zmiňuje téma okupace a podrobení příslušníků izraelského kmene pohanským modlám. "Tento úryvek nám připomíná naše blízké oběti zrůdné okupace". Když se dovoláváme v podobné situaci Boha, je třeba si také položit otázku, "Kdo je ten Bůh, ke kterému volají Izraelité, ke kterému volal Ježíš a ke kterému volali i naši předci za heydrichiády". Bible symbolizuje především Ježíšovo evangelium a Ježíšova slova, že teprve ten, kdo opravdu miluje a ten, kdo je opravdu schopen dát pro druhého vše, včetně svého života má skutečně život věčný (3:30).
Zároveň je třeba si položit otázku, za koho vlastně vzpomínané oběti položili svůj život. "Když jsme si na počátku připomněli slova kardinála Tomáška "církev je na straně národa" - mohu Vás ujistit, že to nejsou ani politické strany, ani představitelé církví", připomenul kardinál Duka v kontextu probíhajících voleb do Poslanecké sněmovny 2017 a dodal: "Národ jsou ti, kteří tuto zem budovali, tvoří, pracují pro ni a opravdu ji milují. Nezáleží, jakým jazykem mluví – vždyť vzpoměňme, že mezi letci byli příslušníci českého národa, slovenského, byli tam i slezané, kteří se cítili Poláky, židovské národnosti, ale i 200 těch, kteří hovořili německy! (6:50). Jak je to možné, ptá se kardinál Duka. "Věděli, že národ není fanatická skupina, ale že národ vytváří láska a že národ se rodí v rodině. Milovali svůj domov, svoje děti: milovali tuto zemi".

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV