Dominik Duka: Vnímám jako varovné, že témata LGBT ideologie se rozšiřují o ateistickou a satanistickou agendu

11.08.2019 20:04

Kardinál Duka se připojuje k prohlášení na podporu krakovského arcibiskupa Jędraszewského, který je v těchto dnech napadán některými médii kvůli kázání, ve kterém se vymezil vůči ideologii LGBT.

Dominik Duka: Vnímám jako varovné, že témata LGBT ideologie se rozšiřují o ateistickou a satanistickou agendu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Kardinál Dominik Duka

Předseda Polské biskupské konference, poznaňský arcibiskup Stanislav Gądecki, vydal prohlášení, kterým se postavil za krakovského arcibiskupa Jędraszewského, který je v těchto dnech napadán některými médii kvůli kázání, ve kterém se vymezil vůči ideologii LGBT.

„Ačkoli jsou prázdniny, které mají být časem odpočinku a reflexe nad krásou přírody stvořené Bohem – píše arcibiskup Stanislav Gądecki - rozhořely se v zemi polemiky o „ideologii LGBT“ (gay, lesby, bisexuálové a transsexuálové). Souvisí to jistě s útoky vedenými z prostředí LGBT a s vyšším počtem tzv. pochodů rovnosti, organizovaných v naší zemi, jakož i s plány některých místních samospráv zavést po prázdninách do školních osnov podle předpokladů zmíněné ideologie nový přístup k sexuální výchově.

Lidé z tzv. sexuálních menšin jsou naši bratři a sestry, za něž dal Kristus svůj život a které chce přivést ke spáse. Úcta ke konkrétním lidem však nemůže vést k přijetí ideologie, která si klade za cíl provést revoluci v oblasti společenských mravů a vztahů: „Tato revoluce zvyků a mravů – řekl papež František 17. listopadu 2014 - často mávala vlajkou svobody – svobody v uvozovkách – ale ve skutečnosti vedla k duchovnímu a materiálnímu zpustošení bezpočtu lidských bytostí, zejména těch nejzranitelnějších.“ V dokumentu Amoris laetitia pak papež odmítá genderovou teorii, kterou se často stoupenci teorie LGBT zaštiťují, když píše "že je odpovědí na určité, někdy pochopitelné aspirace, a snaží se prosadit jako absolutní a nezpochybnitelná, ba dokonce diktuje, jak mají být vychovávány děti" (č. 56), což v konečném důsledku znemožňuje dialog. Při jiné příležitosti zase přirovnal genderovou teorii k ničivosti jaderné zbraně.

Proto vyzývám vlády místních samospráv, aby nepřijímaly rozhodnutí, která by pod zdáním prevence proti diskriminaci skrývala ideologii, popírající přirozený rozdíl a komplementaritu obou pohlaví. Vyzývám také poslance, aby se postavili na odpor plánům z prostředí LGBT, jež chce změnit polské právo a zavést takzvaná. „homosexuální manželství“ a jejich možnost adoptovat děti.

Vlna kritiky, která zasáhla krakovského metropolitního arcibiskupa a profesora, jakož i reakce zaměstnavatelů vůči osobám, jež neschvalují ideologii LGBT, svědčí o určitém světonázorovém totalitarismu, který zakořenil v určitých kruzích a odsouvá mimo sféru svobody lidi, kteří smýšlejí jinak. Vyzývám proto všechny lidi dobré vůle, aby uplatňovali zásadu nediskriminovat z veřejné diskuse nikoho, a to nejen z řad stoupenců zmíněné ideologie, ale přiznávali rovná práva k diskusi také jejím odpůrcům“ – píše předseda Polské biskupské konference, poznaňský metropolitní arcibiskup Stanislav Gądecki.

Kardinál Dominik Duka se k prohlášení poznaňského arcibiskupa na obranu krakovského arcibiskupa vůči mediálně agresivní ideologii LGBT připojuje následujícími slovy:

"Jako primas český, předseda České biskupské konference, arcibiskup pražský a kardinál římskokatolické církve se k prohlášení předsedy polského episkopátu připojuji a k podobnému kroku vyzývám i zástupce slovenské a maďarské biskupské konference. Zároveň vnímám jako varovné, že témata LGBT ideologie se podle posledních zpráv rozšiřují i o ateistickou a satanistickou agendu, tedy o jevy, o jejichž odmítnutí nemůže být celospolečenských pochyb".

Kardinál Dominik Duka se vůči agresivní a místy i nenávistné rétorice stoupenců ideologie LGBT nevyjadřuje poprvé. Už v roce 2011 při příležitosti prvního pražského průvodu Prague Pride požádal tehdejšího pražského primátora Svobodu, aby zvážil svou záštitu nad akcí Prague Pride, protože dle jeho mínění je "již z předběžného programu Prague Pride zřetelné, že se nejedná o otázku práva menšiny na toleranci, ale o propagaci uvolněného životního stylu, který není zodpovědný, důstojný a krásný" a že "takovéto akce mediální cestou vytěsňují ze společnosti opravdový vhled do vážnosti problému".

Při jiné příležitosti se postavil proti snaze přenést festival Prague Pride i do katolických farností, když připomenul učení katolické církve, která "řadu postojů organizátorů a účastníků tohoto tzv. „pochodu hrdosti“ katolická církev ze zásady nemůže sdílet" a že "není šťastné, když se tato problematika v církvi otevírá právě v souvislosti s tzv. „pochodem hrdosti“, protože převážná část účastníků nejsou věřící a není jejich záměrem řešit vztah k církvi. V nedávné době také kritizoval snahu relativizovat učení katolické církve ohledně tzv. genderové teorie, když na několika citacích z úst papeže Františka ukázal, že stanovisko Vatikánu je vstřícné, nýbrž v jádru pevné a neměnné.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

20:57 Štefec (Trikolora): Tak kdo tady vlastně vede válku?

Vyjádření experta Trikolory k útokům na kritiky války.