František Dostál: Co se s tím dá udělat?

31.07.2015 19:58

V tiskovině, která bývá k mání ve stojanech v metru, nedávno na anketní otázku, zdali chybí v okolí dotazovaných stanice městské policie, jeden z oslovených pravil, že by se měla tahle policie zrušit a radši posílit státní...

František Dostál: Co se s tím dá udělat?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Policejní vozy

Přikláním se k témuž názoru, neboť tahle instituce neměla vůbec vzniknout. Bývalý „šedý mor" s tužkou v ruce měl větší respekt. Za vznikem městské policie stál milovník detektivních kanceláří Rudolf Blažek a jeho láska k politické straně modrých ptáků, či dravců? Již v prvních letech vzniku strážníků jejich řady muselo opustit několik stovek lidí. Měli flastry a někteří z nich by nesebrali ani upuštěný pendrek...

R. Blažek si dokonce přál vznik zásahové jednotky, nakoupil zahraniční auta v době, kdy státní policie měla jen škodovky a dokonce ještě dva roky nesměli „botičkáři" ani zastavovat auta! Později zakoupil i terénní vozy a naštěstí nedošlo k nasazení letadlové lodě na Vltavu, ani k pronájmu letadel. Stačily čluny, co dohlíží na akci otužilců o vánočních svátcích. Vím, ironizuji, ale jezdci na kobylkách při projížďkách na Václavském náměstí působí, jako by si odskočili z Chuchle. Myslím, že došlo i na nějaké třípokojové bytečky ve Špindlu za málo peněz. Po malérech byl R. Blažek „vykopnut" na ministerstvo a místo sebe bez výběrového řízení dosadil pana Kotrouše, co za nedlouho vyfasoval pět a půl roku. Před pár dny mi jeden z „botičkářů" prozradil, že už je z basy venku.

Po celé týdny v půli Václaváku postávají automobily „botičkářů" v hodnotě několika milionů korun, a které spíše slouží jako informační centrum pro turisty. Automobil byl ale sestrojen proto, aby jezdil. Ty na Václavském náměstí by mohla nahradit židle a případně nad ní deštník. Městská policie, přesněji „botičkáři", sledují také obrazovky kamer, a poté zasílají z magistrátu pokuty za překročenou rychlost. Prostě jedou v tom také úředníci. Zajisté, že Praha je přecpaná auty a ta často i špatně parkují, zvláště cizinci, a tak je třeba kontrolovat i parkovací lístky. Bohužel někdy se ale majitelům automobilů jednání protáhlo o deset minut a autu hrozí botička či dříve tak oblíbené odtažení a následné inkasování...

Ano, státní policie po roce 1990 potřebovala velké změny a hlavně posílení důvěry a vážnosti. Státní policie si žádá řádný a velký respekt. Myslím si také, že se vyházelo moc milionů pro „botičkáře", co odchytí třeba jen pár čmáralů během roku. Jejich tisková mluvčí se dokonce chlubí tím, že na náplavce u Vltavy díky městské policii ubylo alkoholových seancí a kraválu. Svinstva okolo a také často končícího i ve Vltavě, je ale všude příliš. Chybí zase ten respekt, místo domluvy vyšší postihy a tresty, což v poněkud víc rozjívené společnosti už je problém. Když jsme jako kluci v liduprázdné ulici bez aut kopali do hadráku a sto metrů od nás se ukázal policajt, už jsme pomalu stáli v pozoru. Takže, dá se s tím něco dělat?

Vyšlo v rámci mediální spolupráce s Literárními novinami

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Zisk

Tvrdíte, že na zisku není nic špatného. Neprotiřečíte si? Protože byla to vaše vláda, která zavedla daň z mimořádných zisků. Naopak jsem si nevšiml, že byste nějak zásadně odstranili všudypřítomnou byrokracii, což jste před volbami slibovali. A další dotaz. Existuje podle vás nějaká hranice, kdy je ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Jemelík: Soudci proti ministrovi

11:24 Zdeněk Jemelík: Soudci proti ministrovi

Když jsem si na České justici dne 3. května 2024 přečetl článek Petra Dimuna „Nebezpečné a destabili…