František Matějka: Intervence proti koruně aneb vítáme ČNB mezi pachateli dobra

13.11.2013 19:10 | Zprávy

Standardem se nejen u nás stal stav, kdy státní instituce udělá něco blbě, a místo rychlé nápravy a omluvy přijde vysvětlující kampaň, zdůvodňující, že blbí jsou občané, když páchání dobra nepochopili.

František Matějka: Intervence proti koruně aneb vítáme ČNB mezi pachateli dobra
Foto: facebook
Popisek: František Matějka

Není pro ekonomiku nic horšího, než centrální plošný regulační zásah. Můžete si individuálně plánovat zhodnocení svých peněz z titulu znalosti trhu, můžete plánovat své cashflow, pracně vypočítávat ceny svých služeb a výrobků, když při tom všem vycházíte z nějakého přirozeného vývoje a očekávatelných předpokladů z praxe, aby pak přišel stát a řekl „polib si řiť“, já jsem víc, já jsem tvoje blaho.

Znehodnocením národní měny prý podle ČNB dojde k oživení investic v průmyslu u nás, zvýší se zaměstnanost, spotřebitelé začnou rychleji a více utrácet v obavě před zdražením, a dojde také ke zvýhodnění exportu. Prostě „SE nastartuje ekonomika“. Ráj na Zemi, centrální plánování blaha. Stačí státně tisknout koruny a masivně státně nakupovat eura. Blaho přijde samo.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: František Matějka

Jiří Vosecký byl položen dotaz

Jak jste spokojen s vyšetřováním bitcoinové kauzy?

A je pravda, že jste jako senátoři chtěli po nové ministryni dokumenty jako je soudní rozhodnutí, e-maily úředníků a zápisy ze schůzek a komunikaci s advokátem Tomáše Jiřikovského, a že vám je nedodala? Jak na vás nejen samotná kauza, ale hlavně celé vyšetřování působí? Já moc nevěřím tomu, že se d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jan Campbell: Vzdělání vůdců

15:57 Jan Campbell: Vzdělání vůdců

Na Západě a na Východě se výchovné a vzdělávací filozofie, praktiky a obsahy výrazně liší.