1) Proměny intimity a lásky v moderní společnosti a sociologie
Z anotace: „Cílem kurzu je ukázat, že láska, která je vnímána a v každodenní zkušenosti pojímána jako vysoce intimní a individuální prožitek, je naopak zásadním způsobem určována závaznými společenskými pravidly.“
Komentář: Pevně věřím, že láska je skutečně vysoce intimní a individuální prožitek. Pokud by snad chtěl někdo lásku svazovat či její pravidla určovat závaznými společenskými pravidly, měl by co nejdříve dostat za uši. Přesně takové vnímání lásky se podílí na úpadku jedné ze základních lidských hodnot. Přesně takové vnímání lásky (obecně), tedy její institucionalizace, pak ničí tolik žádoucí a bohužel mizící přirozenou solidaritu mezi lidmi, kterou pak sociální inženýři nahrazují umělým, vynuceným a zatraceně drahým institucionalizovaným solidarismem.
2) Dilema jednání a struktury v sociologické teorii
Z anotace: „Mohou lidé řídit své jednání, podle své vůle rozhodovat o tom, co budou či nebudou dělat nebo jsou vědomky či nevědomky podřízeni sociálnímu prostředí, které určuje, co budou dělat?“
Komentář: Oni by i chtěli, ale nemohou a mnohdy dokonce ani nesmí. Žádné „nebo“, které by dávalo svobodně na výběr, v tomto případě ve skutečnosti neexistuje. Lidé jsou dnes nikoli vědomky či nevědomky, ale povinně přinuceni svou vůli a rozhodování ohýbat podle toho, co jim jiní určí a povolí.
3) Sociologie reklamy a komerční komunikace
Z anotace: „Seminář je zaměřený na problematiku komerční komunikace, v němž nebudou chybět témata jako public relations, client service, brand building, sociologie, art direction, etika reklamy/komunikace, product placement, role médií apod.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: František Matějka