Ivan Bednář: Čau, sousedé

13.01.2019 11:51

Pro dopravní situaci v Praze 1 jsou (kromě magistrály) klíčová dvě průjezdní místa – Smetanovo nábřeží a Újezd. Jak to vypadalo, když před dvěma lety experimentálně nechali aktivisté z hnutí Auto*mat uzavřít Smetanovo nábřeží pro automobilovou dopravu a zaplatit místo prodejnými stánky a dětským skluzavkami, si ještě všichni dobře pamatujeme. Chaos, ucpané objízdné trasy, zvýšená hladina smogu, rozčílení obyvatelé.

Ivan Bednář: Čau, sousedé
Foto: praha.eu
Popisek: Úřad Městské části Praha 1

Něco podobného teď chystá Institut pro rozvoj města (!) na Újezdě, kde v současnosti jde o důležitoz křižovatku řady tramvajových spojů a projíždějící levobřežní tranzitní doprava. To IPR hodlá zrušit, pro něj je pro chodce především „hlavní vstupní branou na Petřín.“

Auta po realizaci úprav mají přijít o vlastní jízdní pruh na úkor chodníku, jezdit budou za tramvajemi.

Radnice Prahy 1 zároveň vytipovává nové lokality, kde bude maximální povolená rychlost 30 km/h. nejen pouze na Újezdu, ale i v dalších lokalitách Prahy 1.

„Touto úpravou by mělo dojít k výraznému zklidnění automobilového provozu v této oblasti,“ potvrdil radní pro dopravu Prahy 1 David Skála (Praha 1 Sobě).

Jak známo z případu uzavření Smetanova nábřeží výsledek bude právě zcela opačný. Místní obyvatelé tak přijdou o desítky parkovacích míst, budou se tvořit dlouhé fronty za tramvajemi, zhorší se životní prostředí, a pokud k nim bude chtít přijít nějaká návštěva, bude muset zaparkovat někde v Letňanech a dojít k vám nejspíš pěšky. Řemeslníci, které si objednáte k nějaké drobné opravě doma v bytě, budou muset platit další částky, aby mohli do této zóny vjet a někde zaparkovat.

Praha 1 se tak začne podobat Čižínského Praze 7, včetně úprku stálých obyvatel někam za město.

Je to tak těžké pochopit, že dokud se nedostaví vnitřní a vnější dopravní okruh jen těžko se s dopravní situací v centru Prahy nic moc nestane. Jenomže vnější okruh staví vláda, která zahájení stavby zatím neplánuje, a pokud jde o dostavbu vnitřního okruhu, tak se ještě Zelení s Piráty a SoběPrahami ani nedohodli, kudy by měl vlastně vést, zda po povrchu (Zelení) nebo pod zemí tunelem (Piráti).

Jenomže místo úsilí o dostavbu těchto klíčových staveb se SoběPražané Čižínští věnují víc péči o dobré sousedské vztahy než o fungující dopravu.

Při cestě z Výstaviště na Nuselský most budete muset na už dnes přetíženou magistrálu, kterou moudří otcové chtějí ještě u Muzea přetnout novou tramvajovou tratí z Vinohrad na Václavské náměstí.

Takže až napříště budete chtít projet z Klárova k Andělu, budete si nejspíš muset objednat nějaký parník, protože na Malostranském náměstí budou hrát sousedé spolu šachy. Možná si také společně zazpívají „My Prahu nedáme…“

A tak čau, sousedé.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…