Ivo Strejček: Mediální vzdělávání Člověkem v tísni? Další indoktrinace studentů

23.05.2019 7:35

20. května začaly na českých středních školách tzv. týdny mediálního vzdělávání, které jsou studentům exportovány tzv. nevládní neziskovou společností Člověk v tísni. Její aktivisté, a s nimi spřátelení novináři, se hodlají rozjíždět do českých škol s cílem naučit studenty „orientaci ve světě“ a předat jim „znalosti a dovednosti s mediálním vzděláváním“.

Ivo Strejček: Mediální vzdělávání Člověkem v tísni? Další indoktrinace studentů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ivo Strejček

Nejde o nic jiného, než o další ideologickou indoktrinaci českých středoškoláků, kterou je třeba zcela zásadně odmítnout. Na základě dlouhodobých zkušeností s názory Člověka v tísni víme, co budou při „výuce“ středoškolákům „vštěpovat“.  Samozřejmě pouze to, že studenti jsou neustále vystavováni jakýmsi neurčitým, za to však údajně velmi účinným mediálně- demagogickým manipulacím tu Rusů, tu Číňanů, tu xenofobů - prostě lžím přicházejících od lidí, kteří to s „naší EU nemyslí dobře“.

Řekněme proto velmi rozhodně: studenti na středních školách mají důsledně studovat ty vyučovací předměty, které na tyto školy patří. Nemají být obětmi indoktrinací obskurních hlasatelů „nových pořádků“. Mají se věnovat češtině, cizím jazykům, matematice, fyzice, chemii, dějepisu a zeměpisu – nemají být vystavováni „nalejvárnám“, které se od těch komunistických liší pouze tím, že probíhají v moderních kulisách.

Kdyby se totiž studenti učili to, co se skutečně učit mají, kdyby pedagogové vahou vlastní síly osobnosti trvali na výuce odfiltrované od jakékoliv politiky, pak by dnešní mladá generace měla k dispozici širokou paletu takových znalostí a dovedností, které by jim snadno umožnily orientovat se ve světě bez pomoci jakýchkoliv aktivistických agitátorů a bez nutnosti účastnit se na „politických školení“ v lekcích jakéhosi mediálního vzdělávání.  Prostě, chodit se má do školy učit, ne se o pátcích poflakovat po městech a maskovat to účastí na „školních stávkách pro klima“.

Je příznačné, že se týdnů mediálních masáží na středoškolské mládeži ujala „nezisková“ společnost Člověk v tísni. Jednak proto, že z jejího lůna vycházejí zdatní a osvědčení bojovníci za „nový a lepší eurosvět“, jednak proto, že tahle mise je bezpochyby dobře zaplacená.

A tak nám nezbývá, než i novodobým soudruhům z Člověka v tísni připomenout, že kdyby chodili více do školy a méně do škol prosazovali svoje politické agitky, věděli by, že když studenty na svých webových stránkách vyzývají, aby pořizovali dokumentaci z toho, „jak Vaše debata s hostem či seminář probíhali“, se ve slově „probíhaly“ píše tvrdé „y“. V době mediálního vzdělávání, bohužel i pro Člověka v tísni, stále platí: ty debaty probíhaly, proto tvrdé y.

Holt, chce to více gramatiky!

Ivo Strejček

Psáno pro Institut Václava Klause.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

16:14 Jiří Paroubek: I. čtvrtletí - růst čínské ekonomiky o 5,3 %

Světové agentury, vč. např. Bloombergu, zveřejnily počátkem týdne čísla převzatá od čínského statist…