Ivo Strejček: Mediální vzdělávání Člověkem v tísni? Další indoktrinace studentů

23.05.2019 7:35

20. května začaly na českých středních školách tzv. týdny mediálního vzdělávání, které jsou studentům exportovány tzv. nevládní neziskovou společností Člověk v tísni. Její aktivisté, a s nimi spřátelení novináři, se hodlají rozjíždět do českých škol s cílem naučit studenty „orientaci ve světě“ a předat jim „znalosti a dovednosti s mediálním vzděláváním“.

Ivo Strejček: Mediální vzdělávání Člověkem v tísni? Další indoktrinace studentů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ivo Strejček

Nejde o nic jiného, než o další ideologickou indoktrinaci českých středoškoláků, kterou je třeba zcela zásadně odmítnout. Na základě dlouhodobých zkušeností s názory Člověka v tísni víme, co budou při „výuce“ středoškolákům „vštěpovat“.  Samozřejmě pouze to, že studenti jsou neustále vystavováni jakýmsi neurčitým, za to však údajně velmi účinným mediálně- demagogickým manipulacím tu Rusů, tu Číňanů, tu xenofobů - prostě lžím přicházejících od lidí, kteří to s „naší EU nemyslí dobře“.

Řekněme proto velmi rozhodně: studenti na středních školách mají důsledně studovat ty vyučovací předměty, které na tyto školy patří. Nemají být obětmi indoktrinací obskurních hlasatelů „nových pořádků“. Mají se věnovat češtině, cizím jazykům, matematice, fyzice, chemii, dějepisu a zeměpisu – nemají být vystavováni „nalejvárnám“, které se od těch komunistických liší pouze tím, že probíhají v moderních kulisách.

Kdyby se totiž studenti učili to, co se skutečně učit mají, kdyby pedagogové vahou vlastní síly osobnosti trvali na výuce odfiltrované od jakékoliv politiky, pak by dnešní mladá generace měla k dispozici širokou paletu takových znalostí a dovedností, které by jim snadno umožnily orientovat se ve světě bez pomoci jakýchkoliv aktivistických agitátorů a bez nutnosti účastnit se na „politických školení“ v lekcích jakéhosi mediálního vzdělávání.  Prostě, chodit se má do školy učit, ne se o pátcích poflakovat po městech a maskovat to účastí na „školních stávkách pro klima“.

Je příznačné, že se týdnů mediálních masáží na středoškolské mládeži ujala „nezisková“ společnost Člověk v tísni. Jednak proto, že z jejího lůna vycházejí zdatní a osvědčení bojovníci za „nový a lepší eurosvět“, jednak proto, že tahle mise je bezpochyby dobře zaplacená.

A tak nám nezbývá, než i novodobým soudruhům z Člověka v tísni připomenout, že kdyby chodili více do školy a méně do škol prosazovali svoje politické agitky, věděli by, že když studenty na svých webových stránkách vyzývají, aby pořizovali dokumentaci z toho, „jak Vaše debata s hostem či seminář probíhali“, se ve slově „probíhaly“ píše tvrdé „y“. V době mediálního vzdělávání, bohužel i pro Člověka v tísni, stále platí: ty debaty probíhaly, proto tvrdé y.

Holt, chce to více gramatiky!

Ivo Strejček

Psáno pro Institut Václava Klause.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ladislav Jakl: Evropská unie - léčba otevřených ran solí

15:49 Ladislav Jakl: Evropská unie - léčba otevřených ran solí

Denní glosa Ladislava Jakla