Jan Campbell: Elektronické tábory

12.12.2019 8:39 | Zprávy

V konci úvodu posledního příspěvku – Důkaz rozpadu státu jsem uvedl otázku: Jak pokračují stavby elektronických koncentračních táborů ve světě (USA, EU, RF, ČLR) a kde hledat jejich kořeny?

Jan Campbell: Elektronické tábory
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jan Campbell

Není pochyb, že výstavba elektronických táborů odpovídá myšlence neslavně proslulých koncentračních táborů (KT), německyKonzentrations-lager (KZ nebo KL), anglicky concentration camp (CC). Myšlenka táborů se těší konjuktuře ve světě a v době omezování práva a svobody na názor, v době transformace přirozeného lidského práva do instrumentu v podobě nepřítele uměle stvořené politické a zájmové korektnosti. Předpokládám, že v představitelné budoucnosti se bude mnohem více psát na toto téma i v ČR. Proč?

Právo, povinnost a štěstí

Jako nedokonalé lidské bytosti podléháme zákonům přírody, Planety a Kosmu. Stačí se podívat na fotografie pořízené dalekohledem Hubble, zamyslet se nad cestou satelitu Voyager 1 nebo srovnat velikosti Planet, a bude snad každému se zdravým rozumem jasné, jak jsme malí, nevýznamní ve srovnání s vesmírem, a že naše Planeta je naším jediným létajícím domovem. Z uvedeného pro nás vyplývá, že jsme byli obdařeni právem na štěstí (dané Kosmem, pro věřící Bohem, Alláhem apod.) a povinností chránit Planetu. Ne však protesty ala Gréta nebo konferencemi. Vladimir Galaktionovič Korolenko (1853 - 1921) ruský spisovatel, který strávil většinu života na Ukrajině, psal proti rudému i proti bílému teroru, apeloval proti antisemitismu, napsal úvahu Pád carské vlády. Výklad prostým lidem o událostech na Rusi (1917) a zanechal nám: Člověk se rodí pro štěstí, jako pták pro létání.

Proč elektronické tábory

V době deficitu důvěry k sobě samým, ke spoluobčanům a mezi státy se urychluje technicko – technologický lineární vývoj bez regulace (založené na etice a morálce) v prostředí konkurence (na život a na smrt) mezi jedinci, státy, společenstvími a civilizacemi. Tato charakteristika současného života nutí k přežití pokrytecké moci za každou cenu. Každé přežití má však své kulturně hodnotové kořeny. Z nich vyrůstají moderní elektronické tábory. V těchto táborech se má realizovat marná snaha moci udržet se u moci s pomocí identifikace osob různými způsoby a druhy IT ve spojení s UI a trvalým existenčním strachem občanů. Zástupně se mluví o boji s teroristy, propagandisty, sabotéry, nebo o ochraně (virtuálních) lidských práv. Výsledkem jsou západní kritika metod, kontroly a řízení občanů a společností na Východě, ztráta soudnosti, přesun bojů z pole propagandy do kybernetického prostoru a ohrožení. To je jedno z největších bezpečnostních rizik moderního světa. Je anonymní, operuje bez morálky s pomocí klamu a může zasáhnout všechny citlivé oblasti každého státu.

Hlavní formy elektronických táborů

Na Západě reprezentovaném USA a EU jsme v objetí známých technologických gigantů Facebook, Google, Whatsup a dalších, veřejnosti částečně, nebo zcela neznámých společností. Ty zatím úspěšně odvlékají pozornost občanů od mnohem subtilnějších metod kontroly a řízení jich samých a celých společenství. Děje se tak mimo jiné s pomocí znalostí o korupci, systému voleb a rotace prověřených kádrů – slouhů. V neposlední řadě i svým neetickým konáním technologických gigantů, například formou odmítání platit daně.

Daleko od nás na Východě, v tomto případě ČLR, se realizuje systém kontroly občanů a právních osob ve formě sociálního úvěru (důvěry). Mezi Západem a ČLR se nachází Ruská federace. V ní nelze najít dokumentární důkazy o quasi totální kontrole, jak ji známe na Západě a kontrole v ČLR. S tou se mnozí začínají seznamovat. Proč až teď? Je tomu z neznalosti a strachu mnohých z toho, co se již tvoří na na základě jednoho z principů kybernetiky na konci jedné z epizod lidského života na Planetě. Zjednodušeně formulováno: Všechno co se může stát se někde již děje, a je zcela jedno, jestli si to uvědomujeme, nebo ne. Proto jsme v objetí pokrytectví, lží, konkurence a v boji o přežití. Nejsme schopni a ochotni se postavit proti výzvám a duchu doby, německy Zeitgeist. Proto obviňujeme bez důkazů, mluvíme o narušování lidských práv na Východě a o ochraně lidských práv na Západě. Ve skutečnosti se jedná o zcela jinou věc. Jako každá mince, má i tato věc dvě strany. Jaké jsou?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jaromír Dědeček byl položen dotaz

školství

Nemyslíte, že je školství u nás nejen podfinancované, ale i zastaralé? Že potřebuje reformu a vice peněz? Otázka na vás politika je, jak to zařídit? Minimálně financování si přehazujete - teď hlavně s obcemi a kraji jak horký brambor a o reformě všichni jen mluvíte.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Milan Knížák: Opoziční čardáš

9:44 Milan Knížák: Opoziční čardáš

Glosa Milana Knížáka.