Evropská automobilová rallye pokračuje. Prodeje rostou nepřetržitě již téměř tři roky a v květnu růst akceleroval dosud nevídaným tempem. Můžeme jen doufat, že nejde o zrychlení v cílové rovince, ale že růst bude i dále pokračovat. Rostou totiž téměř všechny trhy. Z pětice největších trhů rostou čtyři dvouciferným tempem, pouze Velká Británie o slabých 2,5 %. Obyvatelé ostrovního království jsou opatrnější kvůli hrozbě Brexitu, zároveň je však vhodné připomenout růst britského trhu v uplynulých letech, který do značné míry vyčerpal růstový potenciál. Prodeje ve Velké Británii začaly růst dříve, než třeba ve Francii či ve Španělsku. Obecně patří britský trh společně s německým ke stabilizačním prvkům evropského automobilového trhu, když tyto dva trhy nepodléhají tak silným výkyvům jako třeba trh italský či španělský.
Zájem o konkrétní značky pak do značné míry kopíruje růst prodejů v jejich domovských zemích. Značný úspěch tedy zaznamenali především francouzští výrobci Renault, Peugeot a Citroen a italský Fiat. Výjimkou potvrzující pravidlo je v tomto případě španělský Seat, kterému se v květnu nedařilo. Naopak jeho koncernový sourozenec Škoda Auto má téměř dvojnásobné prodeje a dvouciferný růst.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV