Fakta, která o českém vývozu napsaly nedávno Deníky Bohemia, jsou jasná. Více než čtyři pětiny našeho exportu směřují do zemí Evropské unie. Celkově pak největší téměř třetinový podíl připadá na Německo. Dalšími zajímavými obchodními partnery jsou Slovensko a Polsko. USA se podílejí na českém vývozu 2,4%, Rusko pak pouhými dvěma procenty a Čína 1,1%. Důležité také, je, že zatímco do států EU, Německa, USA a Číny náš vývoz v letech 2014 – 2015 rostl, export do Ruska ve stejném období klesl o téměř třetinu. Dobrou zprávou také je, že náš export celkově roste.
Z těchto nezpochybnitelných čísel jasně vyplývá, kdo jsou naši nejdůležitější obchodní partneři. A ty je třeba si logicky předcházet. Rusku se nedaří dostat z krize a prodej aut tam v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně klesl o 17%. Takže ano, chovejme se pragmaticky a obchodujme s těmi, kdo mají peníze a jsou pro nás přitažliví. Kromě zmíněných zemí, kde stoupá zájem o české produkty, patří k našim perspektivním obchodním partnerům i Indie. Tím samozřejmě neříkám, že máme Rusko ignorovat. To v žádném případě, například jako odběratel starých ojetých tramvají T3 není vůbec k zahození.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV