Jan Ziegler: Kauza elektrobusy aneb Unfair podraz na městského dopravce

08.02.2016 12:05

Dopravní podnik hl. města Prahy testuje elektrobusy více než pět let. Není tedy vůči němu korektní napsat, že zaspal dobu, protože jiné společnosti už do pražských ulic vypravily vlastní elektrobusy.

Jan Ziegler: Kauza elektrobusy aneb Unfair podraz na městského dopravce
Foto: Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler

Vozy, které nepatří pražskému dopravnímu podniku, ale jiné firmě, mají totiž přídavné naftové nádrže, tudíž se nabízí otázka, zda se tyto vozy mohou nazývat elektrobusy. Já si myslím, že ne. Klasických elektrobusů, které mají pohon pouze na elektřinu, jezdí v českých a moravských městech jen několik a to pouze v rámci testovacích jízd, stejně jako v Praze.     

Elektrobusy mají svoje přednosti, především šetří životní prostředí, jelikož neprodukují škodlivé zplodiny. Chápu ovšem pražský Dopravní podnik, že si je chce nejdříve otestovat. Pokud by je totiž chtěl koupit, tak by za ně musel zaplatit řádově desítky milionů korun a to už je poměrně dost. A za takovou cenu musí být dodáno kvalitní zboží. Už se totiž také stalo, že některé typy elektrobusů v testech pražského Dopravního podniku propadly kvůli časté poruchovosti nebo krátkému dojezdu. Obecně bývají uváděny u vozů na elektřinu jako slabiny relativně malá vzdálenost, na kterou jsou schopny ujet na jedno nabití a také rychlost nabíjení. To je považováno za největší problémy u elektrovozů, které brání jejich širšímu zavedení do provozu.

Když si člověk chce koupit osobní auto, tak s ním také vyrazí nejdříve na testovací jízdu, aby jej poznal, a věděl, co kupuje. Pořízení si auta jaksi není to samé co koupě rohlíku za dvě koruny. A nelze se tedy divit městskému dopravci naší metropole, že i on elektrobusy pořádně zkouší, než se rozhodne, zda si je v budoucnu koupí a nasadí do pravidelného provozu.

Proto zprávy některých médií o tom, že pražský Dopravní podnik v případě elektrobusů zaspal, jsou nepřesné a nekorektní.         

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…