To, že městský dopravce v jihočeské metropoli chystá výrazné zlepšení cestování, je jistě dobře, ale za zmínku stojí také diskusní příspěvky pod článkem v jihočeské příloze MF DNES na toto téma. Například Honza Hubáček na Facebooku napsal: „v Rakousku standard.“ Můj známý z Prahy, který před několika lety jako dopravní nadšenec poznal snad všechny dopravní podniky v Norsku a Švédsku, řekl: „tam mají všechno klimatizované, autobusy, tramvaje i trolejbusy.“
Každý kdo má s městskou dopravou u nás, co do činění, ví, jak to vypadá. Nicméně i naši dopravci už nakupují klimatizované vozy. Prostě, logicky se snažíme dostat tam, kde jsou západní země.
Jinak je na tom Rusko, jehož města stále nakupují desítky kusů třicet až čtyřicet let starých tramvají T3 od českých a moravských dopravních podniků. Kremelská říše se sice chlubí údajnou malou zadlužeností, ale to je fikce. Obrovské dluhy tam mají města a regiony, které tak nemají peníze ani na modernizaci městské dopravy. Jestliže mně tady někdo bude argumentovat novou supermoderní ruskou tramvají, nemusí, já o ní vím. Jenomže to je takové typické ruské. Rusové jsou schopni vyrobit v nějakém výzkumném ústavu špičkový prototyp, ale často pak neumí rozjet sériovou výrobu. A s tou tramvají to dopadne stejně, už proto, že ruská města jsou na pokraji kolapsu a nebudou mít na ni peníze.
Je tedy pořád lepší se přibližovat Západu, než si pořizovat staré ojetiny jako v Putinlandu. Přitom tamní dopravní podniky běžně nakupují zastaralé autobusy, tramvaje a trolejbusy, které předtím na západ od ruských hranic najezdily statisíce kilometrů. A to tedy na dohánění Západu vůbec nevypadá. Ono ojeté autobusy dováží z USA například též Dominikánská republika. A touto cestou jistě jít nechceme.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Názory, ParlamentniListy.cz