Pražský Dopravní podnik měl problémy s tramvajemi 14T, které musel odstavit kvůli závadám podvozku. Měly by se však začít vracet do provozu a to i s vylepšeným interiérem, na který si cestující dříve stěžovali.
Foto:
Facebook Jana Zieglera
Popisek: Jan Ziegler
reklama
Vypadalo to na velký průšvih. Pražský Dopravní podnik kdysi nakoupil šedesát kloubových tramvají 14T, kterým se také říká Porsche kvůli designu. Později však musely být z provozu odstaveny kvůli technickým závadám na podvozku. Nyní však vedení Dopravního podniku přišlo na originální nápad, jak vozy opravit, aniž by to městského dopravce stálo velké peníze. Původně to vypadalo, že tramvaje, které stály necelých tří a půl miliardy korun, se prodraží minimálně o dalších desítky milionů korun za nové části podvozků, a celá tato akce se měla protáhnout na dlouhou dobu.
Ta se však nyní urychlí a tramvaje se vrátí do provozu dříve, než se dříve předpokládalo. Opravy si udělá sám Dopravní podnik a pokryje je strojní pojištění. To je další důkaz toho, že současné vedení Dopravního podniku, které tento tramvajový problém zdědilo po svých předchůdcích, si počíná dobře a šetří peníze daňových poplatníků. Hlavní město Praha totiž každoročně dotuje tuto svoji největší městskou firmu zhruba deseti miliardy korunami ročně.
Na jaké částce by podle vás měly být platy politiků zastropovány nebo na co by měly být navázány? A řeší něco zmrazení platů, když dřív nebo později dojde k rozmrazení?
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.