Jindřich Berounský: Den s Arrivou aneb Když je z generála fíra a motoráky přes kopce žene jeho víra

11.08.2022 18:56 | Komentář

Reportérka Seznam Zpráv Zuzana Hodková, která zpovídá špičky českého byznysu, se věnovala generálnímu řediteli Arrivy Danielu Adamkovi. Vznikl velmi zajímavý rozhovor, zveřejněný 9. srpna.

Jindřich Berounský: Den s Arrivou aneb Když je z generála fíra a motoráky přes kopce žene jeho víra
Foto: Jindřich Berounský
Popisek: Motorová jednotka 845/945 Arrivy - snímek byl pořízen 13. 7. v Liberci

Daniel Adamka má můj obdiv, protože je jedním z mála generálních ředitelů, kteří se zařadí mezi své podřízené a dokáží pracovat mezi nimi. Občas si zajezdí jako strojvedoucí a zachraňuje firmu, kde začíná být vidět fluktuace i v řadách této prestižní profese. V době, kdy rozhovor s generálním ředitelem Arrivy vyšel, shodou okolností strojvedoucí Daniel Adamka absolvoval dvoudenní směnu na lince R 21 Praha – Tanvald.

V rámci rozhovoru došlo i na legendární nástup Arrivy na více linkách v prosinci 2019, spojený s retrovlaky a totálními výpadky. Daniel Adamka z něj prezentuje poučení a údajné zvládnutí rozjezdu o rok později (v prosinci 2020) na lince R14 Ústí nad Labem – Liberec – Pardubice. Jako bývalý starší kolega Daniela Adamky si dovoluji hrubě nesouhlasit se zvládnutím rozjezdu na lince R14. Provoz na ní není zvládnut doposud a podobná prohlášení mě děsí. Den poté, co měl Daniel Adamka 13. narozeniny, jsem krátce po autorizaci coby výpravčí výpravkou (zelenou plácačkou) dal odjezd vlaku, který se už nevrátil. Zahynulo v něm při železničním neštěstí u Spálova 14 lidí včetně kolegů strojvedoucího a vlakvedoucího. Od té doby mám jiné ponětí o tom, co to je to bezpečnost železnice. Všechny oběti neštěstí doplatily v srpnu 1990 na to, že s osobním vlakem, který jel proti manipulačnímu nákladnímu vlaku, nebylo žádné spojení v době, kdy šlo střetu zabránit.

V roce 2022 Daniel Adamka přirozeně obhajuje svůj byznys. Pokud je profesionál, mělo by mu vadit, že s jeho vlaky a strojvedoucími není zrovna na lince R14 často spojení mezi Mimoní a Libercem, kde není jiné zabezpečení, což výpravčí opakovaně a bezvýsledně urgují. Podobně si stěžují na komunikaci dispečeři ve Staré Pace. Strojvedoucí Daniel Adamka v den, kdy rozhovor s ním (coby generálním ředitelem Arrivy) vyšel, projel na lince R21 dvakrát kolem Spálova a pomníčku 14 obětí železničního neštěstí. Ty z větší části nezahynuly při střetu vlaků, ale uhořely, a proto mám i větší respekt před požáry.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. František Jura byl položen dotaz

Ministr sportu

Já souhlasím, že sport a zdraví je důležité, ale fakt kvůli tomu potřebujeme nové ministerstvo? Myslíte, že nový ministr fakt něco změní? Že přiměje třeba děti se více hýbat nebo třeba pomůže tomu, že rodiče budou na sport a další aktivity pro děti mít peníze? Nebo třeba na zdravé jídlo pro ně? Prot...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Kradli, ani poledne nesvětili

15:49 Jiří Paroubek: Kradli, ani poledne nesvětili

U Obvodního soudu pro Prahu 8 probíhá smutné představení, řeší se tam kauza Dozimetr.