Ve stejný den se konalo mimořádné zasedání rady kraje, na kterém radní rozhodovali o možnosti zrušení tohoto tendru a nalezení způsobu, jakým zaručit řidičům určitou úroveň jejich odměňování. Rada kraje však rozhodla tak, že tendr na dopravu nezruší, ale pokusí se provést změny v zadávací dokumentaci ve smyslu zlepšení mzdových podmínek řidičů autobusů.
S těmito výstupy nás seznámil hejtman Královéhradeckého kraje dne 7. 1. na jednání se zástupci odborů. Z tohoto jednání je ale bohužel zřejmé, že se jedná pouze o „mediální tanečky“, o to jak uchlácholit zástupce odborů, potažmo řidiče, nic neříkajícími přísliby. I sám hejtman Franc nakonec uznal, že návrhy, které se pokusí implementovat do zadávací dokumentace, nebudou mít ve svém důsledku hmatatelný dopad pro samotné odměňování řidičů. Jednání se zástupci Královéhradeckého kraje tak není jednáním sociálním dialogem, ale jen monologem pana hejtmana, o jehož realizaci sám pochybuje. Pan hejtman Franc zjevně počítá s tím, že mediální zájem brzy opadne, ovšem zde nejde o několik dnů či měsíců, ale o dopravu v kraji na příštích 10 let s tím, že tendr tak, jak je vypsaný, poškodí nejen řidiče, za které bojujeme, ale i všechny cestující, pro které řidiči nebudou moci dopravu zajistit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV