Jiří Kuchynka: Komunisté v Ústeckém kraji se snaží rozbít odbory

17.02.2017 9:07 | Zprávy

Ústecký kraj zaslal autobusovým dopravcům dodatky ke smlouvám, které jsou podle našeho názoru zcela nemorální, neboť zakazují dopravcům uzavřít kolektivní smlouvy se svými zaměstnanci. Z dodatku zároveň vyplývá, že kraj je ochotný se podílet na mzdách řidičů pouze do výše 16 400 korun měsíčně brutto, což není ani mzda jiných méně kvalifikovaných profesí. Postup kraje vedeném komunisty je ve vyhrocené situaci skandální!

Jiří Kuchynka: Komunisté v Ústeckém kraji se snaží rozbít odbory
Foto: mhdvmb.wz.cz
Popisek: Autobusová doprava - ilustrační foto

Na území Ústeckého kraje jsme na středu 8. 3. 2017 vyhlásili 24 hodinovou výstražnou stávku, po kterou bude zcela zastavena autobusová doprava na území Ústeckého kraje. Na tento náš krok reagoval náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro dopravu a silniční hospodářství dopisem adresovaným všem řidičkám a řidičům z Ústeckého kraje, aby se do stávky nezapojovali, protože nám prý bylo nesprávně naslibováno „raketové“ zvýšení mezd, které je v praxi nereálné. S tímto ale důrazně nesouhlasíme a domníváme se, že pan premiér a potažmo celá vláda ČR, svým nařízením vlády ohledně navýšení mezd řidičům autobusů, zcela jasně a opodstatněně reagovali na tristní situaci v autobusové dopravě.

Důrazně trváme na tom, aby bylo nařízení vlády naplněno. Apelujeme na Ústecký kraj, aby našim zaměstnavatelům poskytl finance na slibovaný nárůst mezd řidičů autobusů o 5 až 7 tisíc korun, protože realita je zatím taková, že první vyplacené mzdy v Ústeckém kraji jsou s nárůstem o 500 - 800 Kč, což ve skutečnosti vůbec neřeší problémy řidičů. Kraj se evidentně zdráhá naplnit smysl a účel nařízení vlády, které mělo povolání řidiče zatraktivnit a zajistit adekvátní finanční ohodnocení řidičů za jejich náročnou a odpovědnou práci. Máme strach, že cílem kraje je spíše destrukce autobusové dopravy a odrazení všech zbývajících řidičů od jejich profese. Kraj se obscesivně drží výkladu MPSV o započítávání prémií do základu z roku 2016, kterým úředníci MPSV trestuhodně zničili záměr vlády, navýšit mzdu řidičům. Tuto metodiku mimochodem ministryně Marksová popřela v přímém rozhovoru v médiích.

Zcela v souladu se zákoníkem práce jsme si vyžádali od našich zaměstnavatelů návrh dodatku Ústeckého kraje, kterým má v úmyslu nějaké minimální prostředky dopravcům přidat. Nechápeme, proč dodatek vznikl až v polovině února 2017, když nařízení vlády vyšlo ve sbírce zákonů už v říjnu 2016. To jen potvrzuje očividnou nechuť řešit efektivně a rychle problémy veřejné dopravy.

Dodatek v žádném případě nesplňuje naše požadavky:

  1. Dodatek neznamená okamžité ukončení smluv, které neumožňují navýšení mezd v plné výši tak, jak bylo stanoveno vládou, a tím způsobem, aby pro nás prémie zůstaly prémiemi a navýšení bylo citelné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Na kolik je pro vás téma bezpečnosti prioritou?

Jak byste k zajištění naší obrany a bezpečnosti přistupovali vy? Chápu dobře, že nejste pro navyšování výdajů na naši obranu? A jak se stavíte k pomoci Ukrajině a díváte se na to, kolik Ukrajinců tu je?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Alena Maršálková: Proč mladí nekriticky inklinují k současné vládnoucí garnituře?

14:30 Alena Maršálková: Proč mladí nekriticky inklinují k současné vládnoucí garnituře?

Protože sytý hladovému nevěří! A polistopadová generace nikdy nebyla hladová! Bohužel…