„V mýtném máme už přes 660 tisíc OBU a jejich počet zatím neklesá,“ potvrzuje Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která pro stát mýtné smluvně provozuje. Podle ředitele mýtného úseku na ŘSD Václava Nestrašila nakonec obě strany přistoupily ke snižování počtu OBU v mýtném systému. Soudní znalec stanovil cenu 237 Kč za palubní jednotku a rok provozování nadpočetných jednotek. Toto řešení bude platné do doby, než zafungují nová opatření.
Dohodnutá částka za provoz přespočetné OBU je výrazně nižší, než ta původně vysoutěžená v mýtném tendru z roku 2006. To umožnil fakt, že jde o palubní jednotky sporadicky používané nebo vůbec nepoužívané. Kapsch a mýtný systém s nimi přesto musí provozně pracovat a každá OBU musí být stále funkční a připravena k plnění mýtné povinnosti. S tím, jak roste počet OBU v mýtném systému totiž zároveň roste i diference mezi často a minimálně jezdícími dopravci. „Jde například o jednotky, které si zahraniční dopravci před lety vyzvedli a po zpoplatněných komunikacích v ČR jedou jen výjimečně, nebo se k nám už nevrátí,“ vysvětluje Karel Feix.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva