Nyní se zahajuje provoz na nové trase mezi Dejvickou a Motolem. Má čtyři zastávky - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.
Přiznám se, že jsem byl zklamán, když tehdejší vládci Prahy rozhodli o této trase. Nepovažoval jsem to za šťastný nápad. Myslel jsem si, že by Praha spíš potřebovala přímé, rychlé a komfortní spojení na ruzyňské letiště. Takový spoj bohužel dodnes neexistuje.
Stalo se, je zbytečné plakat nad rozlitým mlékem. Výstavba začala v roce 2009 a projekt vyjde zhruba na 20 miliard korun. To není málo a je otázkou, jak cestující budou vlaky metra na novém úseku využívat.
Už nyní se zdá, že kapacita převyšuje poptávku a část vlaků prý bude stejně končit na Dejvické jako dnes. Ostatně podobně je tomu na lince C do Letňan. Kdo tam bydlí nebo jede na veletrh je rád, ale kvůli vysokým nákladům a nízké obsazenosti sem dosud jezdí soupravy v omezeném režimu.
Je jistě dobré, že se pražské metro rozvíjí. Měří téměř 60 kilometrů a nyní se plánuje výstavba čtvrté trasy do Písnice, která bude označena jako D.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz