Na čtvrtek, 24. března, připadá jedno smutné výročí. Uplyne rok od tragédie, která otřásla celou Evropou. Toho dne narazil airbus nízkonákladové společnosti Germanwings se 150 osobami na palubě do úbočí alpského hřebenu. Všichni cestující i celá posádka na místě zahynuli.
Spekulace o příčinách katastrofy netrvaly dlouho. Záhy byl objeven a hněvu lidu předhozen viník, kopilot Andreas Lubitz, který měl stroj do úbočí hory úmyslně navést. Následná debata, rozpitvávající možné důvody a okolnosti jeho činu plnila media dlouhé měsíce, až pomalu utichla.
Závěrečná zpráva nám to pěkně vysvětlila
Možná náhodou, možná i úmyslně vydali právě před pár dny, francouzští vyšetřovatelé loňské havárie svou závěrečnou zprávu. Jakousi shodou okolností vyšla téměř současně s konáním ostře sledovaných zemských voleb v Německu. V mediální vřavě, která následovala po sečtení jejich výsledků, tak vzápětí tiše zapadla.
Není vlastně divu. Nepřináší nic nového. Vše podstatné o této tragedii bylo už přece dávno a po lopatě řečeno. Pilot byl magor, jak všichni od začátku psali, a do Alp to „zapíchl“ úmyslně. Našly se jasné důkazy, experti je pečlivě zhodnotili a teď předkládají „opatření“. Očekávatelná. Piloty je třeba více sledovat, hlídat, vše podezřelé hlásit kontrolovat, monitorovat…. a bude dobře. Máme to pod kontrolou občané, spěte sladce. Vyšetřování skončilo.
Něco tu však nesedí
Upřímně, věříte tomu? Zopakujme si, pro osvěžení paměti, co nám ta zpráva říká o vlastním průběhu havárie. Druhý pilot osudného letu Andreas Lubitz trpěl duševními problémy. Rozhodl se k sebevraždě. Podle vyšetřovatelů „využil toho, že kapitán letounu odešel na toaletu, zablokoval vstup do pilotní kabiny, navedl stroj na klesání a nechal zvyšovat jeho rychlost Letadlo narazilo do horského v rychlosti 700 kilometrů v hodině.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV