Lukáš Kovanda: Má smysl sloučení ministerstev průmysl a obchodu a dopravy?

22.01.2020 7:33 | Zprávy

Sloučení ministerstev dopravy a průmysl a obchodu dnes dává smysl více než kdy jindy. Česká republika se zavázala dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality. To znamená, že musí učinit rozsáhlá a nákladná příslušná opatření jak v oblasti průmyslové, tak i energetické a dopravní. Průmysl, energetika i doprava patří ke klíčovým emitentům oxidu uhličitého a společný, provázaný postup při dekarbonizaci ekonomiky může být nejúčinnější právě „z pod jedné střechy“.

Lukáš Kovanda: Má smysl sloučení ministerstev průmysl a obchodu a dopravy?
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ekonom Lukáš Kovanda

Pokud se navíc v rámci sloučení ministerstev podaří efektivně vyloučit duplicity a naopak využít synergií, už samotný akt sloučení povede k úspoře, přičemž takto získané prostředky lze využít právě třeba v rámci dekarbonizačního úsilí. Hlavní nástrahou je ovšem kromě obvyklé rezistence byrokracie vůči prováděním změnám – jelikož žádný úředník přirozeně nechce přijít o své razítko, tím méně o svoji práci – také samotný rozsah agendy zrovna ministerstev průmyslu a obchodu a dopravy. Česká ekonomika je prakticky nejprůmyslovější v rámci EU, takže ještě přidáním dopravní agendy by vzniklo de facto superministerstvo, jež by svým záběrem v jistém ohledu nemělo v ČR ani vzdáleně konkurenci. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Čtyřicet let Schengenu - zisky a ztráty

15:57 Ivo Strejček: Čtyřicet let Schengenu - zisky a ztráty

Úterní komentář Ivo Strejčka